قربان‌زاده: فتح‌الله‌زاده یک ریال درآمد نداشته/ته‌دیگ درآمد بورسی استقلال را هم درآوردند

هشت صبح: رئیس سازمان خصوصی سازی آشفتگی مالی استقلال را در تاریخ بی سابقه عنوان کرد.

حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی دیشب در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: زمانی که بورس نبود، دو باشگاه درآمدی داشتند و بیشتر از آن هزینه می‌کردند و بدهی به بار می‌آمد اما با خلاف واقع گویی مجوز حضور در آسیا را می‌گرفتند اما اخیرا با بارگذاری مدارک و تشکیل کمیته صدور مجوز حرفه ای و حساسیت کنفدراسیون فوتبال آسیا از مسیر قبلی نمی شود رفت.

وی ادامه داد: اینکه باشگاه‌ها به درآمدزایی برسند یک بحث طولانی است و باید حق پخش داشته باشند و از برندشان درآمدزایی کنند و سپاهان و مس نباید پول معدن را خرج بازیکن کنند و ۷۰ میلیارد پول بازیکن بدهد این باشگاهداری نیست و خرج از کیسه مهمان است.

قربان‌زاده افزود: در باشگاه‌داری باید درآمد عملیاتی داشته باشید و هزینه کنید، قضیه حق پخش را باید دولت و حاکمیت را حل کند. صداوسیما ۱۰۰ میلیارد داده است. ما ۷ میلیارد پرداخت شد و سازمان برنامه پول را کامل نداده است. اگر ۵ هزار میلیارد هم به استقلال می دادند باز هم کم می‌آوردند و به استراماچونی هم می‌رسیدند می‌گفتند کم آوردیم. برای جلوگیری از این وضعیت باید مسیر واگذاری دو باشگاه از مالکیت دولت ایجاد شود و به بخش خصوصی واگذار شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی درباره صحبت‌های مظلومی گفت: من مجبورم در تلویزیون حرف‌های تکراری بزنم که برای باشگاه بی در و پیکری که آشفتگی مالی آن در تاریخ بی‌سابقه است، هم استقلال و هم پرسپولیس دوران سختی را می‌گذارند تا چک شخصی و ریش گرو گذاشتن منتفی شود. چک شخصی هزار تا زد و بند می‌آورد، مگر در فوتبال کسی چک شخصی می‌دهد؟

وی گفت: آجورلو و ۴ عضور هئیت مدیره در دادگاه باید پاسخگو باشند و عضو هیئت مدیره باید پاسخگو باشد.۳۵۹ میلیارد پول به علاوه ۱۵۰ میلیارد، نزدیک ۵۰۰ میلیارد پول به حساب باشگاه واریز شده،آذرماه اگر بدهی استراماچونی پرداخت می‌شد، حدود ۶۰ میلیارد تومان بود.

قربان‌زاده در ادامه پرداخت ۵ میلیاردی به فتح‌الله‌زاده به دلیل بدهی گذشته اظهار داشت: شما یک بار پول گرفته‌اید. نیازی کارمند شما در روزنامه است و این چک‌ها را پیگیری می کرد، این ۵ میلیارد قبلا پرداخت شده و پول را باشگاه داده است اما چک دست فتح‌الله‌زاده مانده در حالی که چکی که دست مدیرعامل است باید پانچ شود و این حرف درباره ۵ میلیارد است.

وی تاکید کرد: یک ریال این ۵ میلیارد نباید پرداخت می‌شد. بورس درآمد شما نبوده است، درآمد عملیاتی از برند و تبلیغات است. شرایط باشگاه آشفته است صرافی از باشگاه استقلال ۲۰۰ هزار دلار می‌گیرد، ۹۰ هزار تا در حساب می‌نشیند و ۱۴۰ هزار دلار معلوم نیست کجاست و این آشفتگی است. با خصوصی‌سازی دیگر عضو هیئت مدیره جرات نمی‌کند، با لابی بیاید و باید مو از ماست کشیده شود.

وی درباره شکایت از مصطفی آجورلو گفت: وی ۱۶۴میلیارد بدون اجازه کمیته مصارف را هزینه کرده است. هیئت مدیره و مدیرعامل متولی دارد و باید نظارت می‌شد و به دلیل کتمان وقایع مالی از آنها شکایت کرده‌ایم.

قربان‌زاده درباره ریشه آشفتگی مالی استقلال گفت: وقتی به جای سیستم به اشخاص اعتماد می‌شود، در همین تحریم هزار دلار جابجا می شود، ۲۵۰ هزار دلار امیرحسین حسین‌زاده آمده است اما سندی نداریم. چطور درباره واریز پول محبی به باشگاه پرتغالی ۹۰ هزار تا می رود اما ۱۴۰ هزار تا واریز نمی‌شود و این معنی آشفتگی است و این مسائل بر سر باشگاه آوار می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: آقای فتح‌الله‌زاده از آذر تا الان باشگاه یک ریال درآمد نداشته و پول قرض گرفته شده که بعدا مصیبت می‌شود. آقای فتح‌الله‌زاده! یک قرارداد که تامین مالی برای استقلال کند برای من بیاورید.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: منابع درآمدی بورس را کامل استقلال هزینه کرده و ته دیک آن را هم دو مدیرعامل این تیم آقای فتح الله زاده و آقای آجورلو درآورده‌اند.

قربان‌زاده افزود: فردا هیئتی برای حسابرسی در باشگاه استقلال مستقر می‌شود و گزارشی بدون سانسور را برای مردم منتشر خواهیم کرد و بازیکن حق دارد بداند این هزار دلار درآمد از نقل و انتقال به تیم‌های خارجی کجا رفته است. اولین بار فتح‌الله‌زاده را در کیش دیدم و گفتم همان راه آقای آجورلو را می‌روید.

رئیس سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: کاری که در بورس شد، نتیجه‌اش این است، دیگر اینطور نیست کسی کاری کند که ۱۰ سال بعد صدای آن در بیاید. فتح‌الله‌زاده باید تا فردا ۵ میلیارد را حتما برگردانید. این روال اشخاص، ملک و ارز باشگاه را بیچاره کرده است. این اتفاقات یک مشت نمونه خروار است که باشگاه را به اینجا رسانده است.

وی در ادامه در واکنش به صحبت مظلومی درباره اینکه شما می‌خواهید تیم بورس را در استقلال مستقر کنید، گفت: من بیایم استقلال چه کار کنم؟ هیئت مدیره‌ای باید بیاید که وظایف را کیلویی به مدیرعامل تفویض نکند. هیئت مدیره‌ای باید انتخاب شود که نگوید من نمی‌دانستم قرارداد بازیکن چقدر بوده است.

 

خبرنگار: اسماعیل تقدسی 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا