فناوری هسته‌ای در خدمت مردم است

اسلامی در حاشیه هیئت دولت:

فناوری هسته‌ای در خدمت مردم است

فناوری هسته‌ای در خدمت مردم است

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه فناوری هسته‌ای در خدمت مردم است تاکید کرد: در بحث آلودگی هوا که همه را رنجور کرده است تلاش ما این است که بتوانیم از طریق فناوری هسته‌ای خدمتی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بحث آلودگی هوا که همه را رنجور کرده است تلاش ما این است که بتوانیم از طریق فناوری هسته‌ای خدمتی کنیم. فناوری هسته‌ای در خدمت مردم است. در این راستا گام مقدماتی را برداشتیم.

وی با بیان اینکه فناوری هسته‌ای در خدمت مردم است، عنوان کرد: ما توانستیم با یک کار آزمایشگاهی تسهیلاتی که می‌توانیم روی محصولات نفتی به خصوص مازوت؛ که امروز یکی از محصولات مبتلا به هست سولفور آن را از طریق فناوری پلاسما کاهش دهیم. در اقدام آزمایشگاهی روی این کار مقدماتی نتیجه گرفتیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: ان شاالله به هماهنگی پالایشگاه‌هایی که مازوت تولید می‌کنند بتوانیم این را در مقیاس قابل تعریف آن پالایشگاه اجرایی کنیم و در سال جاری آن را به مرحله‌ای برسانیم که سولفور مازوت تولید شده کاهش پیدا کند و عملاً مردم از آلایندگی نیروگاه‌ها رهایی پیدا کنند.

ادامه دارد…

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا