عوارض آلایندگی به ازای هدر رفت هر متر مکعب گاز فلر تعیین شد

در جریان بررسی بودجه؛

عوارض آلایندگی به ازای هدر رفت هر متر مکعب گاز فلر تعیین شد

عوارض آلایندگی به ازای هدر رفت هر متر مکعب گاز فلر تعیین شد

نمایندگان مجلس وزارت نفت را مکلف کردند به ازای هدررفت هر مترمکعب گاز فلر معادل ۵۰۰ تومان عوارض آلایندگی را از محل منابع داخلی خود به صورت ماهانه به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (شنبه ۶ اسفند ماه) و در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در بخش درآمدی، بند الحاقی یک تبصره ۱ را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، وزارت نفت مکلف است از طریق شرکت‌های تابعه ذیربط خود اقدامات زیر را به عمل آورد:

۱- به ازای هدررفت هر مترمکعب گاز مشعل (فلر) ناشی از فعالیت کلیه واحدهای عملیاتی شرکت‌های تابعه، از جمله گازهای همراه نفت و گاز مشعل واحدهای پالایش و فرآوری گاز، معادل پنج هزار (۵.۰۰۰) ریال عوارض آلایندگی را از محل منابع داخلی خود به صورت ماهیانه به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

۲- نسبت به کاهش تلفات شبکه و گازهای محاسبه نشده در زنجیره انتقال و توزیع گاز طبیعی به زیر چهار درصد (۴%) از گاز تزریقی به خطوط انتقال اقدام و به ازای هر مترمکعب هدررفت گازطبیعی در شبکه سراسری بیش از حد مجاز فوق الذکر، عوارضی به میزان پنج هزار (۵.۰۰۰) ریال از منابع داخلی خود به حساب خزانه داری کل پرداخت نماید. خزانه داری کل کشور مکلف است با اعلام میزان مقادیر جز ۱ و ۲ توسط وزارت نفت (و در صورت عدم اعلام وزارت نفت، مطابق مقادیر سال ۱۴۰۱) وجوه حاصله را به صورت ماهانه و علی الحساب از منابع ۱۴/۵ درصد شرکت‌های تابعه ذی ربط وزارت نفت کسر و به ردیف درآمدی شماره … جدول شماره ۵ این قانون واریز نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا