عملکرد دستگاه‌ها در امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی بررسی شد

Print Friendly, PDF & Email

ایری در تشریح جلسه کمیسیون عمران:

عملکرد دستگاه‌ها در امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی بررسی شد

عملکرد دستگاه‌ها در امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی بررسی شد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی عملکرد دستگاه‌های امدادرسان و اجرایی در زلزله خوی با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالجلال ایری ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون وضعیت زلزله زدگان در خوی و عملکرد دستگاه‌های امدادرسان و اجرایی با حضور رؤسای هلال احمر، اورژانس کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رئیس سازمان مدیریت بحران، رئیس سازمان نظام مهندسی، معاون شهرسازی وزارت راه و استاندار آذربایجان غربی مورد بحث و بررسی قرار گرفت‌. هر کدام از بخش‌ها گزارشی از اقدامات خود به اعضای کمیسیون ارائه کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: پس از استماع گزارش دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان نیز نظرات خودشان را پیرامون اقدامات صورت گرفته و کمبودها بیان کردند. مقرر شد گزارشی تحلیلی از عملکرد مسئولان و اقدامات لازم برای مقابله با تهدیدهای زلزله توسط کمیسیون تهیه و در صحن علنی قرائت شود. بی تردید اگر در جریان بررسی عملکرد دستگاه‌ها، قصوری را مشاهد کنیم، حتماً به مردم و دستگاه قضائی معرفی خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مواردی که حتماً باید در جریان بررسی لایحه بودجه مورد توجه قرار گیرد، وضعیت اعتبارات سازمان مدیریت بحران و تأمین تجهیزات مورد نیاز جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه‌های امدادرسان است تا هنگام بروز حادثه با مشکل و کمبود امکانات مواجه نشوند.

وی تاکید کرد: در این نشست مقرر شد گزارشی از وضعیت گسل‌ها توسط مرکز لرزه نگاری کشور و مرکز تحقیقات وزارت راه تهیه و به کمیسیون عمران ارائه شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا