علم و فناوری زیربنای اقتدار کشور است

Print Friendly, PDF & Email

رئیس جمهور در سی و ششمین جشنواره ملی خوارزمی:

علم و فناوری زیربنای اقتدار کشور است

علم و فناوری زیربنای اقتدار کشور است

رئیس جمهور با بیان اینکه علم و فناوری زیربنای اقتدار کشور است، اظهار کرد: علم و دانش ضرورت پیشرفت در هر حوزه‌ای است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز (سه‌شنبه ۹ اسفند ماه) در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی که در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، با تاکید بر جایگاه والای دانش، خرد و بینش گفت: در سیره و سلوک دین اسلامی نیز جایگاه ویژه و ممتازی برای خردمندان و محققان قائل بودند و همواره کسی که اهل تدبر و تعقل بوده را مورد تشویق قرار داده‌اند. همچنانکه در دین اسلام به مسلمانان درباره تدبر در آیات قرآن و جلوه‌های خداوند نیز سفارش شده است.

وی افزود: بشر باید با علمی و ژرف اندیشانه در جهان و قوانین پیچیده هستی نظر کند تا بتواند آنها را به درستی کشف کند. کشف این قوانین بر عهده بشریت است و باید در راستای گسترش علم و فناوری تلاش کند چرا که هیچ مسئله‌ای نیست که درمان نداشته باشد فقط کافی است بشر برای کشف این دو بکوشد.

رئیسی تصریح کرد: امروز بشریت در جای جای عالم با استفاده از قوانین هستی توانسته بهترین‌ها را در زندگی خود به کار بگیرد و همین باعث شده در مقابل تهدیدات آفات طبیعی، بیماری‌ها و سایر مشکلات آمادگی بیشتری داشته باشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه علم و فناوری زیربنای اقتدار کشور است، اظهار کرد: علم و دانش ضرورت پیشرفت در هر حوزه‌ای است. زنجیره دانش، پژوهش، نوآوری و فناوری توسعه پایدار در کشور را تضمین می‌کند.

در حال تکمیل…

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا