سیاسی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: اسراییل به دنبال متقاعد کردن آمریکا برای پاسخ به ایران است/ اسراییلی‌ها با نگرانی حرف از واکنش می‌زنند

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

شفقنا: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی ها و اروپایی ها به اسراییلی ها گفتند که هیچ اقدامی انجام ندهند اما بر اساس آخرین اخبار، اسراییلی ها به دنبال متقاعد کردن آمریکایی ها و غربی ها برای پاسخ هستند.

عباس گلرو در رابطه با پاسخ ایران به حمله اسراییل، گفت: تحولاتی که در منطقه غرب آسیا می‌گذرد، باید با حساسیت پیگیری کنیم و هر گونه اظهار نظری که بتواند به ثبات منطقه کمک کند، باید گفته شود. آن چیزی که اتفاق افتاد، اولین بار در منطقه بود که جمهوری اسلامی ایران مستقیما به خاک سرزمین اشغالی فلسطین حمله کرد و هم هدف ها محقق شد و هم اینکه مهمتر از همه، ثابت شد که در جمهوری اسلامی ایران، اراده برای عملی کردن پاسخ وجود دارد.

وی با اشاره به رایزنی های غرب برای جلوگیری از پاسخ ایران به اسرائیل، گفت: علی رغم رایزنی‌های فشرده کشورهای اروپایی و غربی برای اینکه ایران خویشتنداری کند و پیام هایی که فرستاده شد، اما دستگاه دیپلماسی همگام با بخش نظامی خوب عمل کرد و پاسخ های محکمی داده شد که جدیت ایران در واکنش را مورد تاکید قرار داد. هیبت پوشالی اسراییل که معتقد بودند هیچ کس جرات ندارد نگاه چپ به آنها بکند، پاشیده و موازنه وحشتی برقرار شد همچنین سطح بازدارندگی ایران ارتقا یافت و افکار عمومی داخل اسراییل نسبت به امنیت‌شان نگران شدند.

آقای گلرو‌ ادامه داد: همچنین سامانه پدافند اسراییل که حفاظت شده ترین منطقه پدافندی روی زمین است، دچار فروپاشی شد که دستاوردهای این عملیات را نشان می‌دهد که به موقع اتفاق افتاد. یعنی زمانی که دنیا نمی‌توانست هیچ نقدی به واکنش ما داشته باشد. غربی ها هم وقتی در رایزنی های خود با مقامات وزارت خارجه ایران درخواست خویشتنداری می کردند، وقتی جدیت ایران را می دیدند، می گفتند سعی کنید در چارچوب حقوق بین‌الملل عمل کنید که نشان داد عمل ما دفاع مشروع، قانونی و در چارچوب حقوق بین‌الملل بود.

آقای گلرو نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره احتمال حملات اسراییل به مواضعی در ایران، بیان کرد: آمریکایی ها و اروپایی ها به اسراییلی ها گفتند که هیچ اقدامی انجام ندهند اما بر اساس آخرین اخبار، اسراییلی ها به دنبال متقاعد کردن آمریکایی ها و غربی برای پاسخ هستند.

وی ادامه داد: آنچه که در ادبیات اسراییلی ها و نتانیاهو دیده می شود، یک نوع ادبیات نگرانی در درون است. یعنی با نگرانی حرف از واکنش می زنند و می گویند واکنشی خواهیم داشت که اجازه نمی‌دهیم خیلی صحنه منطقه را ملتهب کند یعنی به طرف های اروپایی تضمین می‌دهند و خودشان هم ترسیدند. اظهار نظرهای نتانیاهو قبل از اقدام ایران و بعد از آن، بسیار متفاوت و با احتیاط شده است زیرا می‌دانند راه برای پاسخ باز شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پاسخ ایران فقط به اسراییل نبود بلکه به نوعی با ناتو هم درگیر بودیم به این معنا که انگلیسی ها و فرانسوی ها همه با استفاده از جنگنده و ابزارهای مختلف جهت رهگیری موشک های بالستیک، کروز و پهپادهای ایرانی آمده بودند ولی ما علی رغم همه اینها موفق عمل کردیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا