رهبر معظم انقلاب: صف‌های نماز جماعت، صفوف فعالیت‌های اجتماعی را پدید می‌آورد رهبر انقلاب در پیامی به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز، تاکید کردند: صف‌های نماز جماعت، صفوف به هم پیوسته فعالیت‌های اجتماعی را پدید می‌آورد. به گزارش هشت صبح به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور از ستاد اقامه نماز، همزمان با […]

رهبر معظم انقلاب:

صف‌های نماز جماعت، صفوف فعالیت‌های اجتماعی را پدید می‌آورد

صف‌های نماز جماعت، صفوف فعالیت‌های اجتماعی را پدید می‌آورد

رهبر انقلاب در پیامی به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز، تاکید کردند: صف‌های نماز جماعت، صفوف به هم پیوسته فعالیت‌های اجتماعی را پدید می‌آورد.

به گزارش هشت صبح به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور از ستاد اقامه نماز، همزمان با برگزاری بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز، پیام حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) منتشر شد.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیه الله فی العالمین ارواحنا فداه

برپایی این همایش فرخنده پس از تأخیر دوساله، مایه‌ی خرسندی و انشاالله موجب برکت است. هر تلاش فکری و عملی برای نشان دادن ارزش نماز و بزرگداشت این فریضه مبارک، کاری در جهت نورانی کردن دل انسان‌ها و گرم کردن محفل زندگی آنها است.

یاد خدا که نماز مظهر کامل آن است، دل و جان را آزاد و جامعه را آباد می‌سازد.

پیوندهای حیاتی در یک جامعه‌ی خوشبخت و خوش فرجام، همچون دوستی و گذشت و مهربانی و همدلی و همدردی و یاری رسانی و خیرخواهی و امثال آن به برکت رواج و اقامه‌ی نماز، استحکام می‌یابد.

صف‌های نماز جماعت، صفوف به هم پیوسته ی فعالیت‌های اجتماعی را پدید می‌آورد. کانون گرم و پرشور مساجد، کانون‌های همکاری در عرصه‌ی اجتماعی را رونق می بخشد.

نماز، آنگاه که با احساس حضور خداوند، گزارده شود به همه عرصه‌های زندگی نورافشانی می‌کند و دنیا و آخرت فرد و جامعه را آباد می‌سازد.

نمازگزار -هر که و هر جا- به اندازه ظرفیت خود از نماز بهره می‌برد، ولی در این میان، جوانان و نوجوانان از همه جلوترند؛ بهره‌ی آنان از نمازی که با توجه و خشوع خوانده شود بسی بیشتر است.

دل جوان و نوجوان آمادگی افزون‌تری دارد برای رسیدن به «فلاح» که اذان نماز، شتاب گرفتن به آن را سفارش می‌کند.

پدران و مادران، معلمان و استادان، اندرز گویان و راهنمایان، این حقیقت را در رابطه میان نماز و جوان، به یاد داشته باشند و وظیفه‌ای را که بر دوش آنهاست بشناسند.

مدارس، دانشگاه‌ها، به طور ویژه دانشگاه فرهنگیان، صدا و سیما و دیگر دستگاه‌های فرهنگ ساز، در شمار مخاطبان اصلی «اقیموا الصلوه» جای می‌گیرند.

توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

سید علی خامنه‌ای / پنجم بهمن ماه ۱۴۰۱