سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری برای تولید گازوئیل باکیفیت

اوجی در حاشیه هیئت دولت خبر داد؛

سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری برای تولید گازوئیل باکیفیت

سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری برای تولید گازوئیل باکیفیت

وزیر نفت گفت: به سمت تولید بنزین و گازوئیل یورو ۵ می‌رویم و همچنین برای افزایش کیفیت گازوئیل، ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای توسعه سرمایه‌گذاری خارجی اظهار کرد: امروز شرکت‌های بزرگ روسی اعم از شرکت zn وستوک و از همه مهم‌تر شرکت گس پروم در کشور ما سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس تفاهم‌نامه‌ای نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار با یکی از شرکت‌های بزرگ دنیا تحت عنوان «گس پروم» امضا کرده‌ایم. همچنین توسعه میادین و خطوط انتقال صادرات گاز را در دستور کار داریم که در این خصوص با روسیه قراردادی در حدود ۴ میلیارد دلار منعقد شده است.

وزیر نفت افزود: از سویی دیگر با داشتن ذخایر نزدیک به ۳۴ هزار میلیارد مترمکعب یا تریلیون مترمکعب، درست نبود که ال ان جی نداشته باشیم، بنابراین با تفاهم‌نامه و توافقاتی که با شرکت «گس پروم» منعقد شده، همه این موارد را با جدیت در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی در مورد سواپ فراورده ها گفت: بحث مربوط به سواپ فرآورده‌ها را آغاز کرده‌ایم و پیگیر سواپ گازی هم هستیم که امیدواریم در زمستان امسال عملیاتی شود.

وزیر نفت همچنین در مورد تولید بنزین و گازوئیل هم اظهار کرد: به سمت تولید بنزین و گازوئیل یورو ۵ می‌رویم و همچنین برای افزایش کیفیت گازوئیل، ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام شده است.

وی در مورد گاز صنایع نیز تصریح کرد: روزانه ۱۵ میلیون متر مکعب گاز بیشتری به صنایع داده‌ایم. در صنعت فولاد ۳۰ درصد مصرف گاز داشتیم که خبر خوبی است.

اوجی همچنین گفت: پروژه‌های کیفی سازی پالایشگاه‌ها در جهت مصرف سوخت افتتاح و بهره برداری خواهد شد و به مردم قول می‌دهم که همین هفته‌ها اولین کیفی سازی مصرف سوخت را در یکی از پالایشگاه‌های کشور به میزان ۱۶ میلیون لیتر گازوئیل خواهیم داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا