سرلشکر باقری: در زمینه امنیتی هیچ مشکلی با عراق نداریم

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایسنا: سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که به بغداد سفر کرده است، امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: هدف از این سفر گسترش روابط دوجانبه نظامی با عراق است. در جریان این سفرم به کشور برادر و همسایه عراق که ۲ روزه خواهد بود، با فرماندهان ارتش عراق و تعدادی از مسئولان سیاسی دیدار و گفت‌وگو خواهم کرد و هدف گسترش روابط نظامی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شب گذشته و در بدو ورود به بغداد، با حضور در محل شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و شهید «ابومهدی المهندس» اظهار کرد: خداوند روح شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را با شهدای کربلا محشور کند. مشاهده این صحنه جنایت آمریکا فوق العاده احساس خاصی برای من ایجاد می کند و آن احساس، یاد و خاطره همه دوره طولانی با این شهید بزرگوار در دوره دفاع مقدس و پس از آن در همه صحنه‌ها بود. ان‌شاءالله مشمول شفاعت آن عزیز باشیم و بتوانیم راه آن شهید را ادامه دهیم.

به گزارش شفق نیوز، سرلشکر باقری در ادامه مصاحبه خود با خبرنگاران افزود: در سطح امنیتی هیچ مشکلی با عراق نداریم و به روند گسترش همکاری نظامی با این کشور که دوست و همسایه ما است ادامه خواهیم داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از دانشجویان ارتش عراق در دانشگاه‌های نظامی ایران مشغول تحصیل هستند و در مقابل امکان تحصیل دانشجویان دانشگاه‌های نظامی ایران در کشور عراق وجود دارد.

سرلشکر باقری تاکید کرد: ارتباطات عملیاتی و آموزشی مختلفی میان ایران و عراق برقرار خواهد شد و در جریان این سفر با ستادکل نیروهای مسلح عراق و دیگر مسئولان این کشور درخصوص این مسائل تبادل‌نظر خواهیم کرد و به نظر من پایه‌های گسترش این روابط در این سفر وضع خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا