سخنگوی وزارت خارجه: حمله اسرائیل به اهداف، منافع و نیروهای ایران بی پاسخ نخواهد ماند

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

مهر: کنعانی با اشاره به عصبانیت نتانیاهو از دستاوردهای ایران و روسیه گفت: در مناسبات دوجانبه ایران با دیگر کشورها به اظهارات دیگران توجهی نمی‌کنیم؛ روابط میان ایران و روسیه در راستای منافع متقابل، روند رو به رشدی را تجربه کرده است؛ علاوه بر گسترش روابط سیاسی، فرهنگی و کنسولی، روابط دو کشور، رشد ملموسی را تجربه کرده است.

کنعانی گفت: بر اساس آمار، حجم روابط تجاری دو کشور به بیش از ۵ میلیارد دلار رسیده است و طی ۹ ماهه سال جاری، حجم تجاری دوکشور بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است؛ پروژه‌های متعددی را دو کشور در دست پیگیری دارند؛ کریدور شمال به جنوب، مسائل بانکی و … محور مذاکرات رییس‌جمهور کشورمان و پوتین بود. وی افزود: کمیسیون مشترک اقتصادی طی ماه‌های آینده در تهران برگزار خواهد شد.

کنعانی با اشاره به اقدام بازدارنده از سوی ایران در حملات رژیم اسرائیل به سوریه و وجود تلفات انسانی اظهار کرد: آنچه مسلم است نیروهای ایران در سوریه به عنوان نیروی مستشاری با درخواست رسمی دولت سوریه حضور دارند؛ ما در سال‌های گذشته نقش مؤثری در مبارزه با تروریسم در منطقه داشته‌ایم؛ اقدامات نظامی رژیم اسرائیل علیه سوریه، متجاوزانه به شمار می‌رود و جامعه بین‌الملل وظیفه دارد که به این حملات پاسخ دهد؛ حمله به اهداف و منافع ایران هیچ‌گاه در گذشته بی‌پاسخ نمانده و نخواهد ماند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا