سخنگوی وزارت خارجه: به دنبال طرد هیچ جریانی در داخل افغانستان از سازوکارهای سیاسی این کشور نیستیم / همه باید به شکل گیری دولتی که برگرفته از همه اقشار مردم افغانستان باشد، کمک کنند

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه درباره برگزاری نشستی در مسکو با حضور جریان‌های مخالف طالبان و نگاه به مقاومت نظامی و مدنی طالبان نیز بیان کرد: فارغ از تحولات مربوط به نشست‌ها، یک اصل اساسی داریم و آن این است که ما به دنبال کمک به تثبیت ثبات و آرامش و امنیت در افغانستان و ایجاد شرایط بهتر برای زندگی توأم با آرامش مردم افغانستان هستیم. امنیت افغانستان را امنیت ایران تلقی می‌کنیم و بی ثباتی در افغانستان محدود به مرزها و جغرافیای این کشور نخواهد شد. به مفید بودن تلاش‌ها و سازوکارهای منطقه‌ای برای کمک به تحکیم صلح و ثبات در افغانستان هستیم و دولتی در آنجا مستقر شود که نماینده همه ملت افغانستان باشد.

کنعانی ادامه داد: تمامی تحرکات و تلاش‌های دیپلماتیک ایران در طول دو سال و اندی گذشته در همین چارچوب تعریف شده است. اگر با مقامات دولت سرپرستی افغانستان گفت‌وگو و مذاکره می‌کنیم نظرات خود را در این جلسات بیان می‌کنیم، به دنبال طرد هیچ جریانی در داخل افغانستان از سازوکارهای سیاسی این کشور نیستیم. به ملت افغانستان متعهدیم و همه باید کمک کنند به شکل گیری دولتی که برگرفته از همه اقشار مردم افغانستان باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا