سخنگوی وزارت خارجه: امیرعبداللهیان به باکو می‌رود

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۱۲ تیر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت.

به گزارش انتخاب، سخنگوی وزارت خارجه درباره سفر امیرعبداللهیان به باکو برای شرکت در نشست عدم تعهد نیز اظهار داشت: اهمیت اجلاس وزرای خارجه عدم تعهد بر کسی پوشیده نیست. عدم تعهد به عنوان سازمان مهم و ریشه دار دارای اعضای متعدد و نقش مهم و اثرگذار در حوزه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی است و دارای نقش متنوع در حوزه‌های بین‌المللی است. حضور در اجلاس برای ایران حائز اهمیت است. در گفت‌وگوی تلفنی اخیر بین وزرای خارجه ایران و آذربایجان، وزیر خارجه آذربایجان تأکید زیادی بر ضرورت مشارکت ایران در عالی‌ترین سطح در این اجلاس داشت و ایران هم به دلیل اهمیتی که برای جنبش عدم تعهد قائل است هم به دلیل اهمیتی که برای روابط دوجانبه با آذربایجان قائل است و هم در پاسخ به دعوت و تأکید همتای آذری برای مشارکت فعال، امیرعبداللهیان در رأس هیأتی در اجلاس شرکت خواهد کرد.

وی گفت: هیأت مقدماتی ایران به ریاست معاون امور حقوقی و بین‌المللی در باکو حضور دارد و در آماده سازی اسناد حضور فعالی خواهد داشت. دیدار امیرعبداللهیان با همتای آذربایجانی دوجانبه انجام خواهد شد و دیدارهای دیگری هم در حاشیه اجلاس برگزار خواهد شد.

کنعانی ادامه داد: فضای مناسبات بین دو کشور با اقدامات دیپلماتیکی که صورت گرفته و تبادل هیأت‌ها می‌توانیم تأیید کنیم که فضا به نحو قابل توجه و ملموسی مثبت است و سفر وزیر خارجه و دیدارها و گفت‌وگوهایش در باکو می‌تواند شتاب بیشتری به این روند مثبت و رو به رشد در روابط دو کشور ایفا کند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا