ریشه ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان قم را پیگیری می‌کنیم

منادی‌سفیدان در جمع خبرنگاران:

ریشه ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان قم را پیگیری می‌کنیم

ریشه ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان قم را  پیگیری می‌کنیم

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه ریشه ماجرای مسمویت عمدی دانش آموزان قم را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌کنیم، گفت: وزرای آموزش و پرورش، بهداشت و اطلاعات باید در کمیسیون حضور یابند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در حاشیه نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه ۷ اسفند ماه) مجلس در جمع خبرنگاران در خصوص حادثه مسمومیت دانش آموزان دختر قم و برخی دیگر از شهرستان‌های کشور گفت: متأسفانه عمدی بودن این حادثه در قم امروز از جانب معاون وزیر بهداشت تأیید شد. از ابتدای این ماجرا کمیسیون آموزش مجلس پیگیر موضوع بوده و در این راستا از وزیر آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و دستگاه‌های اطلاعاتی گزارشاتی را خواسته ایم.

وی ادامه داد: سم استفاده شده از سمومی نیست که مسمومیت بالایی داشته باشد و اصطلاحاً جزو سموم جنگی نیست، اما اینکه اراده‌ای پشت این جریان باشد تا دختران ما را از آموزش بازدارد، خبر بسیار بدی است که باید ریشه‌های آن را پیدا کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس اضافه کرد: بر همین اساس با پیگیری‌های صورت گرفته، امروز وزیر آموزش و پرورش راهی قم شده است.

منادی سفیدان در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است منشأ این مسمومیت خارجی باشد یا خیر، گفت: در خصوص اینکه آیا دست‌هایی از خارج از کشور پشت این ماجرا بوده، موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد. به هر صورت در اغتشاشات اخیر که با محوریت حجاب و زنان اتفاق افتاد، دشمن به هدف خود نرسید، لذا ممکن است جریاناتی پس از این اتفاق در کار باشد که بخواهند با دست گذاشتن روی آموزش فرزندان دختر ما جامعه را دچار اختلال کنند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم تصریح کرد: امروز ۵۵ درصد دانشجویان کشور ما دختر بوده و از یکصد هزار استاد دانشگاه حدود ۴۰ هزار استاد خانم هستند، لذا بانوان در کشور ما منشأ اثر هستند، به همین دلیل این موضوع برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی از دعوت از وزرای آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و اطلاعات در نشست پیش روی کمیسیون آموزش خبر داد و تصریح کرد: قطعاً با ریشه یابی این موضوع اجازه تکرار چنین حادثه‌ای را در سطح کشور نخواهیم داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا