رژیم صهیونیستی، پدرخوانده گروهک‌های تروریستی است – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش خبرنگار مهر، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت امروز در نشست خبری ضمن گرامی‌داشت قیام ۱۹ دی سال ۵۶ اظهار کرد: پس از دستور رئیس‌جمهور برای مساعدت حداکثری و برای استفاده از نهضت ملی مسکن، جلسات زیادی توسط رئیس‌جمهور با دست‌اندرکاران برگزار شد و در نهایت توافق‌هایی بین دولت و نظام بانکی صورت گرفت.

وی افزود: در نهایت اقساط به حداکثر ۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرد که برای شهرهای کوچک و روستاها هم کمتر از این خواهد شد تا کمکی برای این بخش انجام شود.

بهادری جهرمی با اشاره به تصمیم دیگر دولت گفت: در راستای پیشنهاد وزارت کشور امکان دریافت گواهی‌نامه موتور سیکلت برای نوجوانان ۱۶ ساله هم فراهم شد؛ البته طبعاً پس از تغییر فرآیندهای دریافت گواهینامه، امکان اعطای گواهی‌نامه به ۱۶ ساله‌ها فراهم می‌شود؛ در عین حال که دیگر شاهد صف‌های طولانی نخواهیم بود و و همه امور به صورت الکترونیکی خواهد بود.

تکمیل و افتتاح طرح‌های نیمه تمام، تسریع خواهد شد

سخنگوی دولت با اشاره به افتتاح طرح‌های نیمه تمام در ایام دهه فجر اضافه کرد: ستاد بزرگداشت دهه فجر، بیش از یک ماه است که فعال شده و جلسات خود را برگزار می‌کند؛ این ستاد به دنبال آن است تا تکمیل و افتتاح طرح‌های نیمه تمام را تسریع کند تا در ایام دهه فجر، افتتاح شوند.

وی افزود: طرح‌های زیادی در بخش‌های مختلف از جمله راه‌سازی گردگشری، مسکن، نفت و گاز و … پیشنهاد شده است و در حال بررسی هستیم تا در نهایت آن‌ها را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. بهادری جهرمی گفت: البته باید گفت اگر طرح‌های نیمه تمام تکمیل شوند، منتظر نخواهیم ماند و مانند سفر اخیر رئیس‌جمهور به زنجان، سریعاً آن‌ها را افتتاح خواهیم کرد.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی در خصوص توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهرها اظهار کرد: برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی پایتخت، منابع ارزی مورد نیاز در نظر گرفته شده است و در اختیار شهرداری قرار گرفته که طبق قراردادمان با چین، ۲ هزار اتوبوس برقی از این کشور خریده خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر آن، از ظرفیت ساخت و تولید ۴ هزار اتوبوس برقی داخلی تجهیز شده و تعدادی از تولیدات آن‌ها در اختیار شهرداری‌های تهران و کرج قرار گرفته است؛ ضمن آنکه امکان توسعه ظرفیت تولید داخلی وجود دارد.

سخنگوی دولت اظهار کرد: حمایت دولت از ناوگان حمل و نقل، محدود به بخش اتوبوس‌ها نیست و لذا تاکسی‌های وارداتی برقی، در اختیار تهران و البرز قرار گرفته است و تعدادی ایستگاه‌های شارژ برق به بهره‌برداری رسیده و بقیه آن‌ها نیز در حال توسعه و تکمیل هستند.

اقدامات ویژه دولت برای تأمین واگن متروی شهرهای کشور

بهادری جهرمی گفت: با توافق وزارت صمت و بانک مرکزی، پیش‌بینی‌های ارزی لازم صورت گرفته است؛ در عین حال تأمین مالی و فایناس ۷۹۱ واگن برای متروی تهران با همکاری وزارت کشور و شهرداری و دولت، صورت گرفته است؛ همچنین برای تأمین ۳۶۵ واگن برای متروی شیراز و اصفهان، اقدامات لازم صورت گرفته است. سخنگوی دولت افزود: برای توسعه ناوگان هوایی، ریلی و جاده‌ای کشور نیز پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

سخنگوی دولت با اشاره به واردات خودروهای نو اظهار کرد: با همکاری اجزای مختلف دولت، آئین‌نامه واردات خودروهای نو اصلاح شد و ظرف روزهای آینده، ابلاغ می‌شود؛ بر این اساس واردات و ترخیص خودروهای نو، حمل‌ونقل عمومی و خودروهای برقی و هیبریدی نیز با تسهیل بیشتری انجام خواهد شد.

بهادری جهرمی گفت: آئین‌نامه اجرایی بند (ث) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور راجع به صدور ثبت پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد نیز تصویب شد و خودروهایی که تا زمان ابلاغ آئین‌نامه در مناطق آزاد وارد شدند و جزو خودروهای ممنوعه نبودند، امکان واردات آن‌ها به سرزمین اصلی فراهم شد و ان‌شاءالله با این امور، به تأمین نیاز بازار خودرو و رقابتی‌شدن بازار، کمک جدی می‌شود.

حادثه کرمان ابعاد پیچیده سیاسی و امنیتی دارد

وی در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی در کرمان، گفت: با وجود اینکه گروهک تروریستی داعش، وابسته به رژیم صهیونیستی، با صدور بیانیه‌ای مسؤولیت این حادثه تروریستی را بر عهده گرفته اما این حادثه ابعاد پیچیده سیاسی و امنیتی دارد. سخنگوی دولت افزود: با توجه به تصمیم‌گیری اخیر شورایعالی امنیت ملی، مقرر شد دستگاه‌های امنیتی، نظامی و قضائی ابعاد مختلف حادثه را بررسی کنند؛ طبیعتاً باید منتظر ارائه گزارش نهایی از سوی آن‌ها باشیم.

در پاسخ به مهر: بین رژیم صهیونیستی و آمریکا، دوگانگی وجود ندارد

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال مهر درباره نقش رژیم صهیونسیتی در حادثه تروریستی کرمان و اینکه مطرح می‌شود رژیم صهیونیستی پشت ماجرای حادثه تروریستی کرمان است، گفت: اینکه رژیم صهیونیستی پدرخوانده گروهک‌های تروریستی است شکی وجود ندارد؛ وضعیت غزه هم حقیقت این رژیم را برای جهانیان نمایش داد.

وی‌افزود: امروز پدر خوانده گروهک تروریستی داعش مانند سایر گروه‌های تروریستی، رژیم صهیونیستی است و دوگانگی بین رژیم صهیونیستی و آمریکا وجود ندارد؛ حتی آمریکا اعلام کرد که اگر رژیم صهیونیستی هم نبود، باید چیزی مانند آن در منطقه به وجود می‌آوردیم.

سخنگوی دولت اضافه کرد: این حقایق از بدیهیات است که مقاومت و پایداری جبهه مقاومت مردمی به معنای عام کلمه و نیز مقاومت جوانان غیور حماس در غزه و فلسطین به طور خاص، به جهانیان نمایش دادند. در عین حال باید گفت که این گروهک‌های تروریستی چیزی جز فرزندهای غیر مشروع رژیم کودک‌کش صهیونیستی در منطقه که با واسطه، فرزندهای نامشروع آمریکا در منطقه نیز محسوب می‌شوند، نیستند.

بهادری جهرمی گفت: این گروهک‌ها، هدف‌شان ایجاد ناامنی برای مردم همه کشورهای منطقه است و تفاوتی هم نمی‌کند که قربانیان، اهل کشور ایران، افغانستان، عراق، سوریه یا هر کشور دیگر باشند. وی ادامه داد: شاهد اقدامات تروریستی گروهک داعش در کشورهای مختلف منطقه بوده‌ایم و اتفاقاً این مسائل عیان و بدیهی، اتحاد ملت‌های منطقه را بیشتر می‌کند و در شناخت دشمن مشترک‌شان و در استقامت در مسیر حق با تکیه بر معارف عمیق اسلامی، می‌افزاید.

سخنگوی دولت در ادامه این نشست خبری گفت: الحمدالله با توسعه در حوزه فضایی که در طی دو سال و نیم اخیر صورت گرفته و پرتاب‌های فضایی متعددی که داشتیم، توانایی‌های ایران در حوزه‌های مختلف افزایش یافته است. ضمن آنکه ما در مرکز فضایی ماهدشت، تصاویر ماهواره‌ای با کاربردهای هواشناسی را روزانه دریافت می‌کنیم.

وی افزود: این تصاویر در بحث هواشناسی و پیش‌بینی نیز قابل استفاده هستند و این اطلاعات در اختیار سازمان هواشناسی قرار دارد؛ همچنین مسؤولین مربوطه از سازمان هواشناسی بارها از مرکز ماهدشت بازدید داشته‌اند و می‌توانند که این تصاویر را به صورت برخط در صورت نیاز بگیرند.

دولت از پیشرفت و ارتقای جایگاه زنان استقبال می‌کند

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در مورد حضور بانوان در مناصب مدیریتی دولت سیزدهم گفت: نگاه دولت در انتصابات، توجه به شایستگی‌های مدیریتی و پرهیز از نادیده‌گرفتن توانایی‌های بانوان در انتصابات مدیریتی است؛ در عین حال زنان نیمی از جامعه هستند و حتماً در عرصه‌های اجتماعی و علمی و اجرایی، متناسب با شأن و توانایی‌های خود می‌توانند مؤثر باشند.

وی ادامه داد: هر جا که زنان توانمند و شایسته برای تصدی مناصب مدیریتی در سطوح ملی و استانی باشند، باید به آن‌ها اعتماد شود؛ همچنین هم‌اکنون بانوان بسیاری در جایگاه‌های مختلف مدیریتی از جمله معاون و دستیار رئیس‌جمهور تا سفیر و دبیر ستادهای ملی مشغول به فعالیت هستند و دولت از پیشرفت و ارتقای جایگاه زنان استقبال می‌کند.

بهادری جهرمی گفت: رویکرد دولت سیزدهم و شخص آقای رئیس‌جمهور این است که هیچ زن توانمندی نباید به خاطر زن‌بودن از مسؤولیت کنار زده شود؛ این رویکرد در قانون اساسی و قوانین عادی هم ملاحظه می‌شود و دولت از ابتدا توجه ویژه‌ای به حضور بانوان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی داشته است که برگزاری کنگره بانوان تأثیرگذار، یکی از نمودهای آن است. سخنگوی دولت افزود: امیدواریم که بتوانیم بیش از گذشته، حداکثر بهره‌برداری را از ظرفیت عظیم بانوان ایرانی در دولت داشته باشیم.

دولت علاقه‌ای به افزایش قیمت ارز ندارد

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در مورد شایعه افزایش قیمت ارز گفت: سیاست دولت، مهار تورم و بهبود معیشت مردم است. از ابتدای سال نیز شاهد یک آرامش و ثبات نسبی اقتصادی بوده‌ایم و جهش خاصی در زمینه ارز و طلا صورت نگرفته است.

وی افزود: برخی علاقه دارند با هر اتفاقی، پیش‌بینی افزایش قیمت ارز را داشته باشند. برای جنگ غزه هم همین را می‌گفتند و الان هم مجدداً این مساله مطرح می‌شود. بهادری جهرمی گفت: دولت علاقه‌ای به افزایش قیمت ارز ندارد و آنان که دست به شایعه‌سازی برای تغییر قیمت می‌زنند، بگویند که چه سودی از این امر می‌برند.

وی ادامه داد: همه شاخص‌ها هم نشان می‌دهد شرایط رو به رشد و بهبود است. گزارشی که اخیراً یک نهاد بین‌المللی نیز منتشر کرد، موید همین امر است. هر چند برخی به دنبال برهم زدن آرامش اقتصادی کشور هستند و با هر بهانه‌ای قیمت‌سازی می‌کنند. اما این حوادث مقطعی و یا هیجانات افراد، تأثیری در برهم خوردن ثبات اقتصادی ندارد.

بهادری جهرمی اضافه کرد: در این زمینه دولت تمام تلاش خود را برای مهار تورم و ارتقای معیشت انجام داده است و از تلاش مجموعه بانک مرکزی در این خصوص تشکر می‌کنم. وی افزود: بنای دولت، بودجه‌ریزی بر اساس واقعیت‌ها است. بنابراین بنای ایجاد کسری بودجه و به دنبال آن ایجاد تورم از این محل را نداریم.

سخنگوی دولت گفت: مطمئناً اگر واقعیت منابع اجازه می‌داد، دولت بیشتر حقوق‌ها را افزایش می‌داد اما دولت ترجیح می‌دهد تا با ایجاد ثبات اقتصادی، قدرت خرید مردم و کارکنان دولت را افزایش بدهد، تا اینکه بخواهد با اقدامات تورمی، از یک سو چیزی را در جیب مردم بگذارد و عملاً تورم بیشترش را از جیب دیگر مردم بردارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا