روحانی: انتخابات شکوهمند به نفع کشور است – تابناک

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور سابق و عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری در حاشیه ثبت نام انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در جمع خبرنگاران گفت: مجلس خبرگان رهبری مهم‌ترین انتخابات ماست. در سایه این انتخابات نمایندگان ملت برای خبرگان تعیین می‌شوند و در روزی که لازم است، فرد مورد نظر را برای رهبری جامعه ایران انتخاب می‌کنند.

وی افزود: این انتخابات فرصت خوبی است که کاندیداها وظایف مجلس خبرگان و اهمیت آن را برای مردم تبیین کنند تا اهمیت آن برای آنان آشکار شود.

روحانی تاکید کرد: مجلس خبرگان در دوره اول کار بسیار مهمی انجام داد و رهبری را انتخاب کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دریافت پالس مثبت برای حضور در انتخابات این دوره، بیان کرد: من سه دوره نماینده خبرگان رهبری بودم و طبیعی است که در این دوره هم شرکت کنم. در عین حال که در مجموع ۱۰ بار در معرض آرای ملت بودم. این ۱۰ دوره سه دوره در خبرگان رهبری بوده است و دو دوره ریاست جمهوری و پنج دوره مجلس شورای اسلامی بوده است، لذا این دوره هم خود را در معرض رأی مردم قرار می‌دهم.

روحانی تصریح کرد: اگر کاری از دستم بربیاید که کاری برای مردم کار کنم، حتماً تلاش خواهم کرد لذا به‌عهدی که از ابتدای انقلاب با مردم بستم پایبندم.

روحانی در خصوص اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری لیست خواهد داد یا خیر، گفت: فعلاً بنایی بر ارائه لیست خاصی ندارم ولی در انتخابات خبرگان معمولاً حوزویان لیست‌هایی می‌دهند. درباره انتخابات مجلس هم برنامه خاصی برای لیست ندارم ولی همواره احزابی که با من در این یکی-دو ماه گذشته مشورت کردند، همواره بر ترغیب مردم سخن گفتم تا در انتخابات مجلس و درباره مجلس خبرگان فعال باشند.

روحانی گفت: کشور متعلق به همه ملت ایران است و انتخابات سرنوشت آینده‌ی کشور است. مجلس شورای اسلامی در قانون‌گذاری و رأی اعتماد به وزرا اهمیت دارد و مجلس خبرگان هم جایگاه ویژه‌ای نسبت به شرایط خاصی که اگر برای کشور پیش بیاید دارد و حضور مردم در انتخابات نقش‌آفرین است.

عضو فعلی خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند انتخابات ما خلوت و بی‌روح باشد اما انتخابات شکوهمند به نفع کشور است و امیدواریم این انتخابات همراه با شور و هیجان عمومی باشد.

وی‌ادامه داد: البته این مهم وابسته به شرایطی است و امیدواریم بخش اجرا و نظارت طوری عمل کنند که امید مردم برای صندوق رأی بیشتر شود و پای صندوق آمده و رقابت واقعی ایجاد شود.

روحانی در ادامه اذعان داشت: درباره حرفی که از یکدست بودن شایع شده نیز می‌گویم که این راهِ خیلی مفیدی برای کشور نیست و در سایه رقابت است که شور، هیجان و انتقاد سالم به‌وجود می‌آید و یکدست بودن به این معناست که حرف و نقدی نباشد لذا امیدواریم انتخابات خوبی داشته باشیم.

رئیس‌جمهور سابق کشورمان تاکید داشت: انتخابات خبرگان فرصت خوبی است که کاندیداها در این انتخابات وظایف مجلس خبرگان و اهمیت آن را برای مردم تبیین کنند تا آشنایی مردم به این مجلس بیشتر شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا