استان ها

روایتی از تأثیر قرآن در زندگی یک حافظ – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام فقیهی یکی از شرکت‌کنندگان در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه بود که از ۹ سالگی شروع به حفظ قرآن کرده و پس از ۱۷ سال حافظ کل قرآن شده است.

وی در ارتباط با برکات قرآن در زندگی خود به خبرنگار مهر این‌چنین گفت: گرایش به قرآن و گام برداشتن در این مسیر در زندگی شخصی برای من برکات زیادی داشته و در زمینه فنی، دانشی و ورزشی توانسته همراهی همیشگی برای من باشد.

این حافظ کل قرآن تصریح کرد: گرایش به قرآن را از پدربزرگم به ارث برده‌ام و به لطف خدا از کودکی دل‌بستگی و وابستگی به قرآن داشته‌ام؛ این در حالی است که حفظ و تلاوت قرآن می‌تواند بر خلق‌وخوی انسان اثر مثبت داشته باشد.

وی ادامه داد: قرآن کتاب زندگی و سرنوشت‌ساز است و اگر مطابق با مسیر تعیین شده توسط آن گام برداریم می‌توانیم بیش‌ازپیش به آینده امیدوار باشیم.

فقیهی با تاکید بر توجه به معارف قرآن توسط حافظان اظهار کرد: مفاهیم قرآن کارایی بسیاری دارد و خودش باعث ماندگاری در ذهن می‌شود.

به گفته این حافظ کل قرآن، کیفیت برگزاری این دوره از مسابقات بهتر و بیشتر از سال‌های پیش بوده است.
در پایان وی به آیه‌ای از سوره یاسین اشاره کرد و گفت: «به‌درستی که بهشتیان در روز رستاخیز در نعمت‌های خداوندی بهره‌مند هستند و هم خودشان و هم همسرانشان در زیر سایه‌های بهشتی بر روی تخت‌ها تکیه زدند و سلام سخنی است از پروردگار مهربان» این آیه در اکثر اوقات سرلوحه کارهای من قرار داشته و تلاش می‌کنم به نحوی زندگی کنم که مطابق با دستورالعمل قرآنی باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا