استان ها

اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خزائلی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه همخوانی قرآن مدرسه علمیه دارالسلام به‌منظور انس بیشتر مخاطبان با آیات قرآن و آشنایی با مفاهیم بلند آن و ورود قرآن به عرصه‌های مختلف زندگی از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده‌است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: این گروه ۲۲۰ نفره همگی از طلاب نوجوان و جوان هستند که فقط آیات کلام‌الله مجید را همخوانی می‌کنند.

او با اشاره به اجرای این گروه در بناهای تاریخی قزوین اظهار کرد: پیرو تاکید معاون محترم امور عمرانی استاندار و دفتر نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه قزوین، با مشارکت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای حضور و اجرای این گروه در قزوین صورت گرفت.

خزائلی افزود: این گروه به مدت دو روز در قزوین اقامت داشتند و در تعدادی از بناهای تاریخی شهر قزوین شامل دولتخانه صفوی، آستان مقدس امامزاده‌حسین (ع) و گلزار شهدای قزوین، کاروانسرای سعدالسلطنه، مسجدالنبی (ع)، حسینیه امینی‌ها و مدرسه علمیه صالحیه برنامه خود را تولید و ضبط کردند.

او خاطرنشان کرد: این برنامه قبل از اذان مغرب از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین یادآور شد: تاکنون ۲۸ اثر فاخر تلویزیونی از این گروه تولید و در شبکه‌های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده و مورد تقدیر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی نیز قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا