علی باقری در مسکو: روابط ایران با همسایگان در مسیر توسعه و تحکیم است معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان، روابط ایران با همسایگان، ازجمله مناسبات همه جانبه با روسیه را در مسیر تحکیم و توسعه ارزیابی کرد. به گزارش هشت صبح، علی باقری کنی که برای دیدار و رایزنی با همتای روسی خود به […]

علی باقری در مسکو:

روابط ایران با همسایگان در مسیر توسعه و تحکیم است

روابط ایران با همسایگان در مسیر توسعه و تحکیم است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان، روابط ایران با همسایگان، ازجمله مناسبات همه جانبه با روسیه را در مسیر تحکیم و توسعه ارزیابی کرد.

به گزارش هشت صبح، علی باقری کنی که برای دیدار و رایزنی با همتای روسی خود به مسکو سفر کرده است، سیاست دولت سیزدهم را توسعه همکاری با همسایگان عنوان کرد و گفت: این مناسبات در زمینه‌های گوناگون در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است.

علی باقری کنی با اشاره به اینکه طی یک هفته اخیر به هند، قطر و روسیه سفر کرده است افزود: این سفرها در راستای تحکیم سیاست همسایگی و منطقه‌ای انجام شده است.

وی به رایزنی‌های فشرده با مقامات هند، قطر و روسیه اشاره و تاکید کرد: رایزنی درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، بازیابی مناسبات و برقراری نشست‌های مشورتی با مقامات ذیربط این کشورها، هدف اصلی این سفرها بود.

باقری کنی با بیان اینکه وزارت امور خارجه به عنوان مدیر روابط خارجی، نگاهی ویژه به سیاست تحکیم همسایگی دارد افزود: نگاه دولت این است که روابط با همسایگان توسعه پیدا کند و آمار و ارقام نیز نشان می‌دهد در بیش از یکسال اخیر روابط با همسایگان و ازجمله روسیه، در همه عرصه‌ها و به ویژه در زمینه تجاری و اقتصادی توسعه قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان به ظرفیت‌های فراوان باقیمانده اشاره کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم دامنه این مناسبات را گسترش دهیم، لازم است از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

باقری کنی گفت: ارتقا روابط ایران با کشورهای همسایه و منطقه‌ای می‌تواند مؤلفه‌های قدرتمندی را شکل دهد که در این بین جمهوری اسلامی ایران نقشی محوری دارد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: در چنین شرایطی از یک‌سو منافع ملی تضمین و نیازهای اقتصادی کشور تأمین می‌شود و از سوی دیگر زمینه‌های توسعه اقتصادی به طور جدی‌تر فراهم خواهد شد.

باقری کنی افزود: در همین راستا با مقامات وزارت امور خارجه روسیه ملاقاتی انجام شد و در این گفتگوها مجموعه‌ای از مناسبات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی که مورد توجه تهران و مسکو بود، بررسی شد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان به مبادله دیدگاه‌های دو طرف اشاره کرد و گفت: ایران و روسیه بر توسعه همکاری در حوزه‌های مورد علاقه تاکید دارند.