راه آهن اردبیل شهریور سال ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

راه آهن اردبیل شهریور سال ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود

راه آهن اردبیل شهریور سال ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌آهن اردبیل-میانه به عنوان خط ریلی سراسری تا شهریور ماه سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی پیش از خطبه نماز جمعه اردبیل اظهار کرد: همچنان در مجلس بر شفافیت آرا تاکید داریم و در همه مباحث مطرح شده با رئیس مجلس اعلام کردیم که باید آرا ارائه شده از سوی نمایندگان شفاف و روشن بوده و مردم در جریان تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها قرار بگیرند.

وی به اجرای پروژه‌های مهم و زیربنایی استان با تلاش و پیگیری استاندار سخت‌کوش اشاره کرد و گفت: مهمترین این پروژه‌ها راه آهن اردبیل- میانه است که خرداد یا شهریور ماه سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد تا اردبیل نیز به خط ریلی سراسری بپیوندد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کنار افتتاح این پروژه ما اجازه نخواهیم داد تا خط ریلی اردبیل ابتر بماند بلکه در لایحه بودجه سال آینده ردیف اعتبار خاص برای ادامه احداث راه‌آهن اردبیل به شمال استان اردبیل پارس آباد و اتصال به قفقاز پیش بینی شده تا امکان جابجایی مسافر و حتی بار به میزان ۴ میلیون تن محصول از منطقه زرخیز مغان فراهم آید.

حجت‌الاسلام موسوی در مورد آخرین وضعیت منطقه آزاد نیز گفت: هر چند روند اجرایی آن کند است اما منطقه آزاد استان اردبیل محدوده بیله‌سوار تا نمین را شامل می‌شود و شهرستان‌های پارس آباد، گرمی، ارشق مشگین و نمین از مزایای منطقه آزاد بهره مند خواهند شد.

پروژه منطقه آزاد رونق می‌گیرد

وی خاطرنشان کرد: در دیدارها و صحبت‌هایی که با رئیس جمهور و وزرا انجام دادیم قرار شد بعد از عید نوروز پروژه اجرایی منطقه آزاد سرعت عمل بیشتری بگیرد و ما رونق این منطقه را با مزایای تمام مناطق آزاد در استان اردبیل شاهد باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضرورت حمایت و پشتیبانی از معلمان و فرهنگیان را در تأمین اعتبار برای اجرای کامل رتبه بندی و فوق العاده ویژه را یادآور شد و گفت: در سال آینده معلمان از مزایای فوق‌العاده ویژه استفاده خواهند کرد و مراحل رتبه‌بندی برای تمامی معلمان به صورت عادلانه اجرا خواهد شد.

اختصاص ۱۴ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های دانشگاه محقق

حجت‌الاسلام موسوی از اختصاص ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌های دانشگاه محقق اردبیلی به همت وزارت علوم خبر داد و گفت: خوابگاه متأهلین نیز مقرر شده در قالب ۲۰۰ واحد ساختمان با همکاری ستاد اجرایی در دانشگاه محقق اجرایی و عملیاتی شود.

وی به ابر پروژه ماندگار و ارزنده بیمارستان هزار تخت خوابی در اردبیل اشاره کرد و گفت: یکی از این بیمارستان‌ها در تهران افتتاح شد و بیمارستان هزار تخت خوابی دوم کشور نیز در استان اردبیل در یکی دو سال آینده اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از این مجموعه به عنوان دهکده سلامت یاد کرد و گفت: قرار است قرارگاه خاتم الانبیا مراحل اجرایی این پروژه را از محل تهاتر نفت انجام دهد که ماده ۲۳ و مجوز قانونی آن نیز دریافت شده است.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: شروع عملیات اجرایی آن را در هفته جاری شاهد بودیم که امیدواریم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر روند اجرایی آن و خرید تجهیزات همت راستین داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا