سیاسی

رئیس سازمان انرژی اتمی: بازرسی‌ها از تاسیسات ایران حدود ۲۲ درصد بازرسی‌های کل جهان است / همکاری با آژانس در چارچوب پادمان ادامه دارد

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایسنا: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران اراده رسیدن به ۲۰ هزار مگاوات برق اتمی را تا ۱۴۲۰ دارد و این طرح را در سواحل شمالی و جنوبی به اجرا می‌گذاریم.

محمد اسلامی در سخنانی در افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان افزود: امیدواریم در این نشست و در پنل‌ها و گفتگو‌ها تعاملات خوبی شکل بگیرد.

وی همچنین از انجمن هسته‌ای ایران و بانیان کنفرانس قدردانی کرد و از استاندار و مسئولان استان اصفهان تشکر کرد.

اسلامی گفت امروز که دنیا با تغییرات اقلیم مواجه است و اراده جمعی کشور‌ها برای صفر کردن کربن تا ۲۰۵۰ به یک پیمان تبدیل شده و سه برابر شدن نیروگاه‌های اتمی هدف‌گذاری شده ما شتابان‌تر در راستای گسترش فناوری هسته‌ای برای رسیدن به انرژی پاک تلاش می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد که اجرای این برنامه سرمایه گذاری خارجی و داخلی و فاینانس داخلی و خارجی به عنوان عاملیت پیش برنده سرمایه گذاری تعریف شده و این جا از کشور‌ها و موسساتی که آمادگی سرمایه گذاری در این حوزه را داشته باشند، دعوت می‌کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب پادمان و ان. پی. تی در سرلوحه سیاست ایران است. به شهادت گزارش‌های مستمر آژانس ظرفیت جذب شده بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران در ۲۰۲۳ به میزان ۲۲ درصد بازرسی‌های کل جهان بوده است در حالی که ظرفیت نصب شده ما ۳ درصد و بازرسی‌ها ۲۲ درصد. این حجم از بازرسی در طول تاریخ از هیچ کشوری صورت نگرفته است.

ظرفیت جذب شده از بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۳ درصد بازرسی‌های کل جهان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا