رئیس دانشگاه تهران: رعایت کدهای اخلاق حرفه‌ای و استانداردهای در شأن دانشگاه، یک تمایل نیست بلکه یک الزام است

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

تسنیم: به نقل از دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه تهران، در ارزیابی فعالیت‌هایی که گروهی از خواهران کارشناس و دغدغه‌مند در حوزه ارتقای وضعیت رعایت کدهای رفتاری متناسب با شأن دانشگاه در دانشگاه تهران سامان داده‌اند، بیان داشت: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲، بهره‌برداری از ظرفیت تبلیغی گروهی از خواهران تحصیل‌کرده در رشته‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی و رفتاری که برخی از آنها دارای تحصیلات حوزوی بوده و به ظرایف امور تبلیغی نیز آشنا هستند، جهت نظارت و اهتمام نسبت به ارتقای وضعیت پوشش متناسب با قواعد شرعی و مقررات و استانداردهای دانشگاهی در سطح پردیس مرکزی و دانشکده‌ها و پردیس‌های دانشگاه در شهر تهران آغاز شد.

رئیس دانشگاه تهران با ارزیابی مثبت از اثرگذاری این اقدام دانشگاه تهران در زمینه بهبود وضعیت فرهنگی و رعایت کدهای اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه تهران، گفت: اگر این فعالیت که در پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه تهران ساماندهی شده است، پیش‌بینی نشده بود، وضعیت رعایت استانداردها در زمینه پوشش دانشجویی دارای تفاوت معناداری با وضع کنونی بود.

مقیمی تاکید کرد: نمی‌توانیم در مواجهه با مظاهر ناهنجاری، به صورت سلیقه‌ای عمل کنیم؛ بلکه لازم است در عین جدیت، بر اساس یک الگوی فرهنگی پیش برویم. انتظار می‌رود، رؤسای دانشکده‌ها و پردیس‌ها و سایر واحدهای دانشگاهی نیز تمام هم و غم خود را برای حمایت از تلاشی که با رویکرد فرهنگی اجرا می‌شود، قرار دهند.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: رعایت کدهای اخلاق حرفه‌ای و استانداردهای در شأن دانشگاه، یک تمایل نیست بلکه یک الزام است و این الزام باید با غیرت دینی پیگیری شود. در این خصوص، روش‌های نرم و تبلیغی و یادآوری و تذکر به افراد در اولویت قرار دارد. تجربه نشان داده است که در اکثر موارد، تذکر مؤثر واقع شده است. در عین حال، سازوکارهای قانونی و انضباطی برای معدود افرادی که به تذکرات بی‌توجهی می‌نمایند، با لحاظ جنبه بازدارندگی آن اعمال خواهد شد.

مهدی شهبازی، مشاور رئیس دانشگاه و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران نیز عصاره پیگیری‌ها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه را خروجی‌های مفید کمیته اخلاق حرفه‌ای در زمینه پوشش و رفتارهای اجتماعی دانست و گفت: در جلسه اخیر کمیته اخلاق حرفه‌ای دانشگاه تهران بر بحث رسیدگی و پایش رفتارهای مغایر با استانداردهای دانشگاهی تاکید شد و راهکارهای ارتباط با خانواده و مشاوره دانشجویی مورد تاکید ویژه قرار گرفت.

نیره قوی، استاد دانشگاه نیز الگوی نظارتی اجراشده در دانشگاه تهران در زمینه پوشش دانشجویی را از منظر مسئولیت اجتماعی و رعایت مقررات مورد بررسی قرار داد و گفت: مدیریت دانشگاه در این الگو به دنبال این است که حرمت و حریم نهاد علم حفظ شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا