رئیس جامعه مدرسین: در ایام فاطمیه باید بر موضوع مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید شود

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

فارس: آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در همایش سوگواره یاس نبوی، ویژه مبلغین اعزامی ایام فاطمیه سازمان اوقاف و امور خیریه که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های امامزاده سید علی(ع) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س)، اظهار کرد: تسلیت دیگری نیز برای حادثه تلخ و ناگوار غزه باید به جامعه مسلمین گفته شود.

وی اضافه کرد: افرادی شعار انحرافی نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران را سردادند و ای کاش این افراد حداقل بر سر این شعار می‌ماندند و جان خود را فدای ایران می‌کردند ولی آن‌ها به کشور خود نیز وفادار نخواهند بود.

امام جمعه قم با اشاره به ترویج موضوعی از سوی ناآگاهان و دشمنان در جامعه مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی نباید به دیگر کشورها کاری داشته باشد، عنوان کرد: این اتفاقات نشان می‌دهد که دشمن برای از بین بردن وحدت امت اسلامی برنامه‌ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه زندگی صدیقه طاهره(س) سراسر درس مسئولیت شناسی است، خاطرنشان کرد: در ایام فاطمیه باید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید شود.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه تعبیرات مهمی در قرآن کریم و روایات برای حضرت زهرا(س) آمده است، تصریح کرد: فاطمه(س) معیار شناخت حق از باطل است و این از کلام پیامبر(ص) استخراج شده است.

وی با بیان اینکه تمام انسان‌ها الگوخواه و الگوپذیر هستند، یادآور شد: اعتقاد ما بر این است که امام زمان(عج) الگوی ما است و باید در مسیر ایشان حرکت کنیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به ویژگی‌های حکومت اسلامی عصر ظهور، بیان کرد: در عصر ظهور فساد در جامعه اسلامی وجود نخواهد داشت و امام زمان(عج) نسبت به نیازمندان توجه دارند.

وی ادامه داد: امام زمان(عج) با این جایگاه می‌فرمایند الگوی من مهدی، مادرم حضرت فاطمه زهرا(س) است که نشان دهنده شخصیت و جایگاه حضرت زهرا(س) است.

حسینی بوشهری با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا(س) زندگی کوتاهی است، ابراز کرد: در این دوران کوتاه نیز نکات بسیاری وجود دارد که برای جامعه امروز ما پیام دارد.

وی با اشاره به نوع انتخاب‌های فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: هر شخصی در زندگی خود در موضوعات مختلف انتخاب دارد و باید به معیارات انتخاب‌های حضرت زهرا(س) پرداخته شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه درکل ۵ نوع انتخاب داریم، مطرح کرد: قالب انتخاب‌ها از روی سودجویی، ترس، تعصب، جو زدگی و آگاهی است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب فاطمه(س) از روی معرفت، بصیرت، شناخت و آگاهانه است، عنوان کرد: جامعه امروز ما به پیام انقلاب، اسلام، اهل بیت(ع) و رهبری نیاز دارد و باید این پیام‌ها تبیین شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا