رئیسی عازم ترکمنستان شد

Print Friendly, PDF & Email

ایرنا- رییس جمهور به دعوت رسمی همتای ترکمنستانی خود و به منظور شرکت در ششمین اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر، تهران را به مقصد عشق‌آباد ترک کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه در صدر هیاتی عالی رتبه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان، برای شرکت در ششمین اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر به ترکمنستان سفر کرد. رییس جمهور در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر، با همتایان کشورهای حاضر در اجلاس نیز دیدار و گفت و گو می‌کند.

پیش از این در ٢۴ خرداد ماه امسال سردار بری محمداف برای دیدار با آیت الله رییسی به تهران سفر و در نشست مشترک مطبوعاتی بردی اف به طور رسمی از رییس جمهور ایران برای شرکت در اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر دعوت کرد و در عین حال ۹ سند همکاری بین ایران ترکمنستان در زمینه های اقتصادی تجاری فرهنگی و سایر موارد به امضا رسید.

همچنین آیت‌الله رئیسی همکاری با کشورهای دریای خزر را یکی از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: ما از اجلاس آینده که قرار است با میزبانی ترکمنستان برگزار شود استقبال می‌کنیم و بدون تردید همکاری‌های دو کشور به همکاری منطقه‌ای و بین المللی منتهی خواهد شد.

سفر رییس جمهور به ترکمنستان ششمین سفر خارجی آیت الله رییسی در ١٠ ماه فعالیت دولت سیزدهم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا