هشت صبح: رئیس جمهور با انتقاد از استاندارد دوگانه غرب در مواجهه با حقوق بشر اظهار داشت: استانداردهای دوگانه، خود بزرگترین و جدی‌ترین مصداق نقض حقوق بشر است.  آیت الله رئیسی بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی، در سومین روز از سفر خود به نیویورک، در دیدار «سائولی نینیسته» رئیس جمهور فنلاند که […]

هشت صبح: رئیس جمهور با انتقاد از استاندارد دوگانه غرب در مواجهه با حقوق بشر اظهار داشت: استانداردهای دوگانه، خود بزرگترین و جدی‌ترین مصداق نقض حقوق بشر است.

رئیسی: استاندارد دوگانه غرب در مواجهه با حقوق بشر، بزرگ‌ترین مصداق نقض حقوق بشر است

 آیت الله رئیسی بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی، در سومین روز از سفر خود به نیویورک، در دیدار «سائولی نینیسته» رئیس جمهور فنلاند که در محل اقامت رئیس جمهور انجام شد، با دوستانه و رو به گسترش توصیف کردن روابط تهران- هلسینکی گفت: با توجه به ظرفیت‌های متنوع موجود در ایران و فنلاند، تعاملات دو کشور می‌تواند به سطحی بالاتر ارتقا یابد.

رئیس جمهور افزود: بنای جمهوری اسلامی بر گسترش همکاری و ارتقای سطح روابط با همه کشورهای دوست از جمله فنلاند است.

دکتر رئیسی در تبیین منطق جمهوری اسلامی در موضوع هسته‌ای نیز گفت: با توجه به سابقه نقض عهد آمریکا و کشورهای اروپاییِ طرف توافق هسته‌ای، امروز هیچ کس در جهان نمی‌تواند ادعا کند که موضع ایران در اخذ تضامین قابل اعتماد برای عدم نقض عهد دوباره کشورهای غربی غیرمنطقی است.

آیت‌الله رئیسی با ظالمانه و غیرقانونی توصیف کردن تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان با وجود نقض عهد این کشور، خاطرنشان کرد: تحریم ادامه همان سیاست حمله نظامی به قصد تحمیل خواسته و نظر کشورهای سلطه‌طلب و زیاده‌خواه به کشورهای مستقل است که در شکل جدیدی دنبال می‌شود، اما تحریم‌ها نتوانسته جمهوری اسلامی را متوقف کند و از شما دعوت می‌کنم با سفر به ایران شاهد تداوم روند رشد و پیشرفت کشورمان در عرصه‌های مختلف علمی، فنی، تولیدی و اقتصادی باشید.

رئیس جمهور همچنین با انتقاد از استاندارد دوگانه غرب در مواجهه با حقوق بشر گفت: استانداردهای دوگانه، خود بزرگترین و جدی‌ترین مصداق نقض حقوق بشر است. بر اساس آمار رسمی کشورهای غربی و به ویژه آمریکا، سالانه تعداد زیادی شهروندان این کشورها بوسیله اعمال زور غیرقابل توجیه پلیس کشته می‌شوند، اما این مساله به هیچ وجه باعث ابراز نگرانی کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر نشده است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه دفاع از حقوق انسان‌ها در ذات نظام اسلامی قرار دارد، افزود: همواره یکی از اولویت‌های جدی جمهوری اسلامی ایران دفاع از حقوق بشر و نوع انسان بوده است.

دکتر رئیسی همچنین با اشاره به ابراز نگرانی رئیس جمهور فنلاند نسبت به وضعیت مردم و آوارگان افغانستانی گفت: آیا به صرف ابراز نگرانی برای مردم افغانستان و توجه نکردن به چرایی به وجود آمدن این وضعیت برای آنها مشکلی حل می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه وضعیت امروز مردم افغانستان حاصل ۲۰ سال حضور آمریکا و ناتو در این کشور است که جز ویرانی، کشتار و خونریزی حاصلی نداشته و معلول شدن ۳۵ هزار  کودک افغانستانی در این مدت فقط یکی از نتایج این حضور بوده است، اظهار داشت: نقض حقوق بشر با صدور قطعنامه درمان نمی‌شود و نیاز به پیگیری مجدانه و رفع ریشه‌ها و عوامل آن دارد.

«سائولی نینیسته» رئیس جمهور فنلاند نیز در این دیدار با تشکر از برگزاری این ملاقات گفت: فنلاند و ایران روابط خوبی با یکدیگر دارند و روابط دوجانبه آنها دوستانه و در حال گسترش است.

وی با تشکر از میزبانی جمهوری اسلامی ایران از جمعیت عظیمی از آوارگان افغانی، از آیت‌الله رئیسی درخواست کرد تا برای پایان درگیری‌ها در اوکراین میانجی‌گری کند.