دیدار متحد ایران با بن سلمان

Print Friendly, PDF & Email

هشت صبح- فرشته رفیعی: عمار حکیم پنج شنبه شب با عمار حکیم در ریاض دیدار و گفت و گو کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان از دیدار ولی‌عهد این کشور با رهبر جریان حکمت ملی عراق در جده خبر داد.

رسانه‌های سعودی اعلام کردند که محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان شب گذشته (پنج‌شنبه) در جده با «عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی در عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عربستان واس، در جریان این دیدار، ولی‌عهد سعودی و رهبر جریان حکمت ملی عراق، روابط ریاض-بغداد و برخی از موضوعات مورد اهتمام دو طرف را بررسی کردند.

طرف عراقی تاکنون روایتی از این دیدار منتشر نکرده است.

این خبرگزاری در ادامه گزارش خود از گفت‌وگوهای بن‌سلمان و حکیم عنوان کرد که این دیدار با حضور خالد بن سلمان بن عبدالعزیز معاون وزیر دفاع سعودی، مساعد بن محمد العیبان مشاور امنیت ملی ریاض و عبدالعزیز الشمری سفیر عربستان در عراق برگزار شد. از سوی طرف عراقی نیز، محسن الحکیم نایب رئیس جریان حکمت ملی عراق در این جلسه حضور داشت.

دیدار ولی‌عهد سعودی و رهبر جریان حکمت ملی عراق در حالی انجام شد که سید عمار حکیم، به عنوان یکی از اعضای کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» بامداد روز گذشته (پنج‌شنبه، ۱۸ آگوست) وارد عربستان سعودی شده بود.

رسانه‌های سعودی از جمله روزنامه «عکاظ»، با انتشار این خبر اعلام کرده بودند که ولید بن عبدالکریم الخریجی معاون وزیر خارجه عربستان سعودی، پنج شنبه در فرودگاه «ملک عبدالعزیز» جده به استقبال رهبر جریان حکمت ملی عراق رفته است.

قبل از این هم، منابع سیاسی در عراق از این سفر قریب‌الوقوع رهبر جریان حکمت ملی در پاسخ به دعوت مکرر ریاض از جریان‌های شیعه عراقی برای تعامل بیشتر خبر داده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا