دولت مفاد برنامه هفتم را در بخش مصارف بودجه اعمال خواهد کرد – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرنگار مهر، داوود منظور در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۱ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در دفاع از کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳، گفت: امروز شاهد بیان برخی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از سوی نمایندگان بودیم که امیدوارم در فضای همدلانه‌ای که بین دولت سیزدهم و مجلس یازدهم وجود دارد، بتوانیم آخرین بودجه‌ای را که در مجلس یازدهم تصویب می‌شود، با رویکرد مؤثر برای مردم و امیدآفرین و کمک‌کننده به اجرای برنامه هفتم در سال اول تصویب کنیم.

وی ادامه داد: دولت تلاش کرد بودجه را در زمان قانونی مصوب به مجلس تقدیم کند. ما خود را مقید می‌دانیم آنچه را که نمایندگان به عنوان قانون تکلیف می‌کنند، بنابراین ما در چارچوب ماده ۱۸۲ آئین‌نامه داخلی مجلس مرحله اول بودجه را در زمان مقرر تقدیم مجلس کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بسیاری از نگرانی‌های مطرح شده از سوی نمایندگان ناظر به بخش دوم بودجه است، تصریح کرد: ما هنوز وارد بخش دوم نشدیم و در مرحله اول فقط منابع، سقف منابع، احکام و تراز عملیاتی را تقدیم مجلس کردیم. لایحه بودجه در چارچوب ماده ۱۸۲ اصلاحی آئین‌نامه مجلس تنظیم شده است و ما در بخش اول وارد مصارف نشدیم.

منظور ادامه داد: ما در سقف منابعی که تصویب می‌کنیم حتماً مصارف را با رویکردی که شما در برنامه هفتم تکلیف کردید، تنظیم می‌کنیم یعنی ما خود را مقید می‌دانیم برنامه هفتم مصوب شده از سوی مجلس را عیناً در بخش مصارف بودجه ۱۴۰۳ اعمال کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا