دشمن همچنان بدنبال پروژه کشته سازی است

Print Friendly, PDF & Email

فرمانده سپاه امام رضا (ع):

دشمن همچنان بدنبال پروژه کشته سازی است

دشمن همچنان بدنبال پروژه کشته سازی است

تربت حیدریه ـ فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: دشمن همچنان به دنبال پروژه کشته سازی است و می‌خواهد شرایطی بوجود بیاورد تا التهابات فروکش نکند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید هاشم غیاثی صبح شنبه در جلسه هماهنگی کنگره ملی شهدای منطقه تربت حیدریه اظهار کرد: دشمن همچنان به دنبال پروژه کشته سازی است و می‌خواهد شرایطی بوجود بیاورد تا این التهابات فروکش نکند، لذا امروز مهمترین وظیفه و رسالت همگان صیانت از انقلاب و نظام اسلامی است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) بیان کرد: دشمن در تلاش است تا جوان و نوجوان امروز ما را از وجدانی که به مدد مکتب انقلاب بوجود آمده تهی کند، لذا آنچه که امروز در حوزه جنگ نرم که مورد تاکید رهبری معظم است باید آرایش متناسب بگیریم تا در میدان باشیم البته جوانان به نوعی و پیشکسوتان به نوعی باید این مراقبت را انجام بدهند.

وی تصریح کرد: خانواده‌هایی که این روزها متأثر از فضای مجازی قرار گرفتند پی می بریم که تلاش‌ها را باید در فضای مجازی بیشتر کنیم و جوانان باید در زمان مورد نیاز در عرصه حضور پیدا کند.

غیاثی افزود: باید تلاش کنیم دایره خود را وسیع‌تر کنیم لذا نمی‌توان صرفاً به بسیج و حوزه‌های علمیه محدود شد چرا که دشمن طمع می‌کند و برای جذب نوجوان و جوان برنامه ریزی می‌کند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: عناصر سابقه داری دستگیر می‌شوند که می‌بینند که دیگر جوانان و نوجوان به میدان نمی آیند و ناچار خودشان به میدان می آیند.

وی گفت: جوان و نوجوان ما باید درک از زندگی شهدا داشته باشد و این راهش آن است که شهدا را درست معرفی کنیم و جهاد تبیین را اولویت قرار بدهیم چرا که جریان شهادت جزئی از فرهنگ ما و توقف ناپذیر است و امروز اقتدار و پیشرفت و عزت ما مرهون شهداست، لذا اقداماتی که در قالب کنگره انجام می‌شود باید در طراز انقلاب اسلامی باشد.

غیاثی بیان کرد: تا پایان سال یک کنگره به طور حتم اجرا می‌شود اما بدنبال کیفی سازی کنگره‌های ملی هستیم و باید تا پایان سال ۱۴۰۲ کنگره‌های ملی شهدای شهرستانها به اتمام برسد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به اینکه بسیج متناسب با نیاز انقلاب و نظام آرایش می‌گیرد، گفت: بسیج روزی در دفاع مقدس، روزی در مرزهای غربی، روزی در سیل و زلزله، روزی در فتنه‌ها، روزی در محرومیت زدایی و امروز هم مقابله با اغتشاشات و ناآرامی‌ها در کنار مردم و انقلاب و نظام است.

وی افزود: بسیجیان آن جایی که احساس می‌کنند نیاز انقلاب و نظام است علی رغم اینکه کاسب، محصل، دانشجوست به میدان می‌آید و در مقابل دشمن مقاومت می‌کند.

برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا باید مردمی و تحول گرا باشد

علی مددی، دبیر کنگره شهدای خراسان رضوی نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: قرار بر این بود هر ۱۰ سال کنگره‌های ملی شهدا در استان‌ها برگزار شود اما بر اساس سند اعتلای بسیج این کنگره‌ها هر ۵ سال برگزار می‌شود و هر منطقه‌ای که بیش از هزار شهید داشته باشد کنگره ملی مستقل برگزار می‌کند.

دبیر کنگره شهدای خراسان رضوی افزود: اولین استانی هستیم که در شهرستانهای تربت حیدریه نیشابور،. سبزوار، کاشمر و قوچان کنگره‌های ملی مستقل برگزار می‌کنیم.

وی گفت: بنا به تدبیر پنج سیاست اساسی برای مدیریت کنگره‌ها برنامه ریزی کردیم که نخستین راهبرد تمرکز زدایی است و نواحی و شهرستانهای همراه و همجوار یک یادواره ملی در شهرستان خود برگزار کنند.

مددی اظهار کرد: دومین راهبرد یادواره طراز انقلاب اسلامی است و یادواره‌ها باید مردمی، تحول محور و منجر به معرفی شهدا شود.

دبیر کنگره شهدای خراسان رضوی بیان کرد: سیاست سوم نقش خراسان در دفاع مقدس است که با توانمندی‌های مرکز اسناد دفاع مقدس ۵۰ پروژه اعم از اطلس‌ها و نقش‌ها برای شهرستانها تعریف کردیم تا تبدیل به یک کار خوب شود.

وی افزود: سیاست چهارم روایتگری و جهاد تبیین است و در حال آماده سازی برگزاری اردوهای راهیان نور هستیم.

مددی گفت: سیاست پنجم کار ۱۰۰ برابری است که در یادواره‌ها و کنگره‌ها به این مهم نزدیک می‌شویم و ۱۰۰ پروژه اسنادی تا سال ۱۴۰۵ تعریف خواهیم کرد.

دبیر کنگره شهدای خراسان رضوی اظهار کرد: مهمترین هدف برگزاری کنگره شهدای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی، بصیرت افزایی و زدودن ابر غلیظ تحریف و ضلالت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا