دشمن با جنگ ترکیبی به دنبال ایجاد شکاف در جامعه است

Print Friendly, PDF & Email

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

دشمن با جنگ ترکیبی به دنبال ایجاد شکاف در جامعه است

دشمن با جنگ ترکیبی به دنبال ایجاد شکاف در جامعه است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به منازعه پیچیده، ترکیبی و همه جانبه دشمن علیه کشورمان، گفت: دشمن با جنگ ترکیبی به دنبال ایجاد شکاف در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز در رزمایش همدلی برای تحقق محله اسلامی و افتتاحیه مهرواره محله همدل اظهار داشت: امروز در محلات آنهایی که بیشتر پای کار همدلی و کمک به همدیگر آمدند، خانم‌ها هستند که مجاهدانه و دلسوزانه پای کار آمدند و بیشترین کمک‌ها و پیگیری‌ها انجام دادند اما با این وجود بیان این نقش بانوان در محلات مغفول مانده است.

وی افزود: اکنون که با جنگ روایت‌ها مواجه هستیم به نظر من در بیان نقش آفرینی بانوان در عرصه‌های مختلف کوتاهی انجام شده به عبارت دیگر گام‌هایی که بانوان برای تحقق محله اسلامی برداشته اند و نیز مجاهدت‌های آنان تاکنون روایت نشده است به همین دلیل اینجا جای کار بسیاری وجود دارد.

وی با تاکید براینکه مجاهدت‌های بانوان به درستی روایت نمی‌شود و این را می‌توان یک نوع خسران دانست، افزود: باید بانوان را بی‌منت سرود و ستود زیرا حضور آن‌ها همواره مؤثر و تأثیر گذار بوده است به عنوان مثال هر چند در دفاع مقدس آقایان در جبهه‌ها حضور داشتند ولی روایت این حضور را خانم‌ها بهتر انجام دادند به نحوی که می‌توان گفت خانم‌ها در روایت حضور رزمندگان در جبهه‌ها از آقایان جلو افتادند برای اینکه هنرمندانه روایت کردن از سوی بانوان بهتر صورت می‌گیرد.

وی‌ادامه داد: حضور بانوان با همه محدودیت‌ها و مراعات‌هایی که وجود دارد، برکات بسیاری دارد لذا در بیان این حضور و آثار و برکات آن نباید کوتاهی کنیم تا بدین طریق گذشته را جبران کنیم؛ امروز که دشمن یک منازعه پیچیده، ترکیبی و همه جانبه ای را علیه ما شکل داده و سعی دارد افکار عمومی را سمت و سوی خاصی سوق دهد و بواسطه آن شکاف اجتماعی در جامعه ایجاد کند، می‌توان با مواسات و همدلی با این اقدام دشمن مقابله کرد.

وی‌افزود: همدلی که در محلات به دلیل قرابت‌های بیشتری که بین آحاد و افراد وجود دارد می‌تواند باعث شود مردم میان پای کار آمده و در گره گشایی از مستضعفین مؤثر باشد؛ امروز نوجوانان سرمایه‌های بزرگی برای روایت همدلی‌ها و اتفاقات خوبی که در جامعه روی‌می دهد، هستند.

وی تصریح کرد: گاهی یک تبلیغات سنگین که به حق یا به دروغ روی می‌دهد، می‌تواند ذهن جامعه را تا مدت‌ها مشغول کند چون روایت خوبی‌ها صورت نمی‌گیرد و این را می‌توان ناشی از غفلت ما در جنگ روایت‌ها دانست.

وی با بیان اینکه مرزهای تشکیلاتی و سازمانی باید کم شود، عنوان کرد: همدلی مردم در محلات باید روایت شود در این رابطه مسجد را می‌توان اصل و محور دانست؛ اگر محله همدل در محور تحقق محله اسلامی باشد ولی به همدلی و رفع مشکلات مردم توجه نشود و از سوی دیگر روایت هنرمندانه را نیز جدی نگیرند، کار به اتمام نمی‌رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا