رئیس قوه قضائیه طی تماس‌های جداگانه‌ای با دادستان کل کشور و مراجع قضائی خطاب به آنها دستور داد؛ در راستای حفظ امنیت و آرامش شهروندان و صیانت از زندگی آنها در سراسر کشور برخورد بازدارنده طبق قانون صورت گیرد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای طی تماس‌های جداگانه‌ای با دادستان کل کشور و […]

رئیس قوه قضائیه طی تماس‌های جداگانه‌ای با دادستان کل کشور و مراجع قضائی خطاب به آنها دستور داد؛ در راستای حفظ امنیت و آرامش شهروندان و صیانت از زندگی آنها در سراسر کشور برخورد بازدارنده طبق قانون صورت گیرد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای طی تماس‌های جداگانه‌ای با دادستان کل کشور و مراجع قضائی، خطاب به آنها دستور داد در راستای حفظ امنیت و آرامش شهروندان و صیانت از زندگی عادی و روزمره آنها در سراسر کشور و مقابله با عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه‌ای، مخلان آرامش شهروندان و امنیت روانی مردم، افرادی که به اموال عمومی و دولتی خسارت وارد کرده‌اند و در برابر پلیس تمرد می‌کنند، مرتبطین با سرویس‌های جاسوسی خارج از کشور برخورد بازدارنده طبق قانون صورت گیرد و در تکمیل و رسیدگی به پرونده‌های قضائی آنها هم تسریع شود.

رئیس قوه قضائیه کلیه دادستان‌ها و مسئولان قضائی ذیربط در نقاط مختلف کشور را مکلف و موظف کرد؛ در این راستا بدون هیچ‌گونه اغماض و کوتاهی و در چارچوب موازین قانونی اقدام کنند.

رئیس دستگاه قضا همچنین در این تماس‌ها با اشاره به شگرد دشمنان و عناصر وابسته به گروهک‌های معاند در برانگیختن هیجانات مردم به ویژه نوجوانان و جوانان و تحریک احساسات آنها با ترویج شایعات و اکاذیب‌، به مسئولان قضائی ذیربط در سراسر کشور دستور داد؛ در مورد برخورد قانونی با منابع ترویج دروغ و شایعه هم اهتمام صورت گیرد.

رییس عدلیه تأکید کرد: نباید اجازه دهیم دشمن با سوءاستفاده از موقعیت به وجود آمده بخشی از جامعه را که بر اساس شنیدن برخی از اخبار غیردقیق، دارای سؤال و مطالبه هستند را مسأله‌دار و دارای شبهه کند.