هشت صبح: دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن پاسخ به تهدیدهای نتانیاهو در خصوص ترور فرماندهان مقاومت، نحوه لو رفتن فرماندهان شهید سرایا القدس در جریان جنگ پنج‌روزه اخیر را فاش کرد. «زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، دلیل ترور فرماندهان «سرایا القدس» در جریان تجاوز پنج‌روزه اخیر به نوار غزه را […]

هشت صبح: دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن پاسخ به تهدیدهای نتانیاهو در خصوص ترور فرماندهان مقاومت، نحوه لو رفتن فرماندهان شهید سرایا القدس در جریان جنگ پنج‌روزه اخیر را فاش کرد.

«زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، دلیل ترور فرماندهان «سرایا القدس» در جریان تجاوز پنج‌روزه اخیر به نوار غزه را فاش کرد و رژیم صهیونیستی را تهدید کرد در صورتی که جرأت کند فرماندهان مقاومت را در سایر میادین ترور کند، باید شاهد موشک‌باران اراضی اشغالی باشد.

بامداد سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت) بود که ارتش رژیم صهیونیستی عملیات نظامی جدیدی با نام «الدرع و السهم» (سپر و پیکان)، را علیه نوار غزه آغاز کرد و این عملیات پنج روز به طول انجامید و طی آن یازده فرمانده جنبش جهاد اسلامی به شهادت رسیدند.

در دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین از آغاز عملیات«ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد و پاسخ راکتی و موشکی مقاومت آغاز شد و طی این جنگ پنج روزه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در نقاط مختلف اراضی اشغالی هدف قرار گرفت.

به نوشته روزنامه «القدس»، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۲ می)، در مصاحبه با نشریه «واشنگتن لایف»، تصریح کرد که جنبش جهاد اسلامی در نبرد اخیر در مقایسه با گذشته در وضعیت بهتری قرار داشت.

وی افزود: اگر نتانیاهو جرأت کند رهبران این جنبش را در سایر میادین هدف قرار دهد، ما نیز رژیم صهیونیستی را موشک‌باران خواهیم کرد.

النخاله، دلیل ترور فرماندهان سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در جریان جنگ پنج‌روزه اخیر علیه نوار غزه را سهل‌انگاری ‌آنها در استفاده از دستگاه‌های مخابراتی دانست و گفت که همین امر دلیل اصلی رسیدن ارتش اسرائیل به رهبران این جنبش در غزه و ترورشان بود.

وی تاکید کرد که هیچ نفوذ امنیتی به صفوف جنبش جهاد اسلامی فلسطین صورت نگرفته بود و تنها در استفاده از دستگاه‌ تلفن همراه، سهل‌انگاری شده بود و دستور العمل‌ها اجرا نشده بود. نیروهای مقاومت می‌بایست از استفاده از دستگاه‌های ارتباطی پرهیز کنند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه گفت: با ناراحتی می‌گویم که تمام فرماندهانی که در جنگ اخیر به شهادت رسیدند، دارای تلفن همراه بودند و این امر یک نقطه ضعف مهلک است.

وی درباره ترور برخی از فرماندهان سرایا القدس در داخل منازلشان گفت: آنها همواره به خانواده خود سر می‌زدند و جنگنده‌های اسرائیلی در زمان آتش‌بس و آرام‌بودن فضای نوار غزه، اقدام به ترور آن‌ها کردند. اما این فرماندهان نیز تدابیر و دستورالعمل‌های امنیتی را نیز رعایت نکردند و دارای تلفن همراه بودند.

النخاله تصریح کرد که جانشینان فرماندهان شهید شده از صفوف سرایا القدس انتخاب می‌شوند و هر فردی که ترور می‌شود، یک فرد دیگر از بدنه سرایا القدس، جایگزین او می‌شود. لذا شهادت این فرماندهان مقاومت، هیچ خللی به بدنه و زیرساخت نظامی جنبش جهاد اسلامی وارد نمی‌کند.

وی تاکید کرد: موشکی که در جریان نبرد «ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان)، تل‌آویو را هدف قرار داد و به قدس اشغالی رسید، سراسر جغرافیای فلسطین را پوشش می‌دهد و توسط متخصصین عملیات میدانی در سرایا القدس اختراع و ساخته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالی درباره ازسرگیری روابط میان تهران و ریاض، گفت: که این امر، منطقه به وضعیت عادی برمی‌گرداند و تاثیرات مثبتی بر روی موضوع فلسطین خواهد داشت.

النخاله با بیان این‌که «حمایت ایران از مقاومت بدون قید و شرط است، زیرا ما پایگاه‌های نفتی و نظامی نداریم که به آنها بدهیم»، گفت: عادی‌سازی یک «ناامیدی سنگین» است و عرب‌ها باید از مردم فلسطین در پایداری و استقامت حمایت کنند.

وی در ادامه گفت: «از همه طرف‌هایی که در جریان نبرد اخیر غزه در کنار مقاومت فلسطین ماندند که در رأس آن‌ها، جمهوری اسلامی ایران، حزب‌الله، برادران ما در مصر و قطر بودند، همچنین از رسانه‌هایی که تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه را پوشش می‌دادند، قدردانی می‌کنم.

وی بار دیگر تاکید کرد: تل‌آویو و سایر شهرهای رژیم صهیونیستی، در تیررس موشک‌ها و گلوله‌های رزمندگان جهاد اسلامی است.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر این‌که در نبرد اخیر، مقاومت با سلاح در دستان خود از نبرد بیرون آمد و رزمندگان آن در میدان حضور دارند و آماده مقابله با هرگونه تجاوزی هستند، گفت: مردم فلسطین شکست نخورده و نخواهند خورد و مقاومت با همه جناح‌هایش دیوار محکمی در مقابل متجاوزان بود.