حمله نظامی به خاک ایران واکنش قدرت‌های استکباری به یک پدیده نوبود – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: حمله نظامی به خاک ایران واکنش سرسختانه قدرت‌های استکباری آن روز و متحدان و شرکای آنها در مقابل یک پدیده نوین سیاسی استثنایی در دهه‌های پایانی قرن بیستم بود و آن انقلاب اسلامی بود که توانست با طلوع خورشید اسلام از مشرق زلزله سیاسی شدیدی را در نظم ساخته قدرت‌های آن روز وارد کند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: این موج شوک که به نام اسلام بر پیکره نظم ظالمانه قدرت‌های استکبار ایجاد شد برای قدرت‌های بزرگ آن روز قابل تحمل نبود که هندسه قدرت و نظام قدرت جهانی تحت تأثیر اسلام تغییر کند.

سرلشکر سلامی افزود: استکبار جهانی می‌دانست شعائر این انقلاب عظیم در مرزهای جغرافیای ایران نخواهند ماند و این انقلاب که در جست‌وجوی آزادی، کرامت انسانی و حاکم کردن ارزش‌ها و فضائل الهی در بخش‌هایی از سیاره زمین است بیرق‌دار یک تمدن بزرگ خواهد بود و فضای سیاسی تنفسی قدرت‌های بزرگ را در جهان اسلام تنگ خواهد کرد.

وی دفاع مقدس را سرآغاز یک حماسه عظیم در امتداد عاشورای ۶۱ هجری عنوان کرد و گفت: معمولاً بعضی از حوادث و وقایع تاریخی برای امت‌ها و ملت‌ها نقشی حیاتی، سرنوشت ساز و ابدی ایفا می‌کنند. بعضی از وقایع تاریخ خط اثر ابدی در سرنوشت ملت‌ها دارند.

فرمانده سپاه اضافه کرد: همانطور که عاشورا به عنوان قله درخشش فضائل عالم و نقطه بقا و استمرار حیات اسلام الی الابد قلب‌ها و دل‌ها را تحت تأثیر خود قرار داد و قله پرافتخاری از عظمت برای مسلمانان ایجاد کرد و تا ابد فرهنگ ظلم ستیزی، ایستادن کنار امام مؤمنان، فدا شدن، فداکاری، ایثار و عظمت ایمان را به نمایش گذاشت، دفاع مقدس ملت ایران هم انبساط، تکرار و نازله ای از آن واقعه عظیم در دوره معاصر بود؛ پدیده‌ای شگفت انگیز در تاریخ جنگ‌های بشر.

وی اظهار کرد: دفاع مقدس طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم و نابرابرترین جنگ جهانی بود. در مقیاس و در ابعاد دشمنی علیه یک ملت تازه به استقلال رسیده، یک جنگ جهانی بود.

فرمانده کل سپاه، گفت: دفاع مقدس یک جنگ جهانی در برابر ملت تازه به دوران رسیده و واکنش سرسختانه قدرت‌های آن روز و شرکای آن‌ها در برابر یک پدیده جدید استثنایی و انقلاب اسلامی بود که توانسته بود با طلوع دادن خورشید اسلام، زلزله سیاسی شدیدی در نظم قدرت‌های آن روز اسجاد کند.

وی یادآور شد: قدرت‌های آن روز می‌دانستند که این انقلاب در جستجوی عدالت، آزادی، حریت بشر و حاکم کردن ارزش‌های الهی در بخش‌های مختلف کره زمین است و بیرق‌دار تمدن نوین اسلامی خواهد بود؛ انقلابی که در منطقه‌ای صورت گرفته بود که تکیه‌گاه سیاسی آمریکا بود.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب ثروت‌های مادی، هویت معنوی و ارزش‌های این ملت توسط آمریکایی‌ها به یغما رفته بود، عنوان کرد: کسی باور نمی‌کرد که ایران به استقلال برسد و حاکمیت اسلام را جای بیندازد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ایران در زمان شاه یکی از ایالت‌های منفصل آمریکا به حساب می‌آمد گفت: آنها در جغرافیای سیاسی عالم نقش مستقلی برای ایران قائل نبودند. ثروت‌های مادی و هویت معنوی و ارزشهای فرهنگی این ملت همه توسط قدرت‌های بزرگی مانند آمریکا به یغما رفته بود. بنابراین کسی نمی‌توانست تحمل کند که در ایران آن روز که یکی از متحدان قدرتمند و مؤثر آمریکا در جهان و منطقه بود چنین تکانه شدیدی صورت بگیرد و ایران از نقشه سیاسی آمریکا خارج شود، به استقلال برسد و حاکمیت اسلام را اعلام کند. بنابراین جنگ و تحمیل آن به ملت ایران با هدف احیای آن حقارت‌ها و برای تحمیل مجدد ذلت‌ها برنامه ریزی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا