ورزشی

حضور ۲۰۰ پاراشناگر در قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بدون ثبت رکورد جدید

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی پاراشنا در حالی با حضور ۲۰۰ شناگر به مدت ۲ روز در استخر آزادی برگزار شد که در پایان این رقابت‌ها هیچ رکورد جدیدی به ثبت نرسید.

محمدحسین اقبالی نماینده فدراسیون جهانی و کمیته بین المللی پارالمپیک در پاراشنا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی زیر نظر IPC به مدت ۲ روز در استخر آزادی برگزار شد که در این مسابقات شاهد استقبال خوبی از سوی شناگران جانباز و توانیاب و نابینایان و کم‌بینایان در رده‌های سنی جوانان، نوجوانان و بزرگسالان بودیم. این مسابقات نسبت به سال‌های قبل از نظر کمی و کیفی در سطح بسیار بالایی برگزار شد و پشتوانه‌های خوبی در رده‌های سنی جوانان و نوجوانان شناسایی شدند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شناگری در جریان مسابقات قهرمانی کشور موفق به کسب سهمیه پارالمپیک پاریس شد یا خیر؟ افزود: رکوردهایی که ثبت شد در حد ملی بود و رکورد جدیدی به ثبت نرسید. از سوی دیگر در این مسابقات هیچ یک از شناگران نتوانستند رکورد ورودی تعیین شده از سوی کمیته ملی پارالمپیک را به ثبت برسانند که سهمیه پارالمپیک را کسب کنند. البته در بخش نابینایان و کم‌بینابان نسبت به جانبازان و توانیابان با بهبود رکورد مواجه بودیم.

نماینده فدراسیون جهانی و کمیته بین‌المللی پارالمپیک همچنین در ارزیابی از عملکرد سینا ضیغمی نژاد و شاهین ایزدیار در این مسابقات گفت: این دو ورزشکار چون سهمیه پارالمپیک پاریس را کسب کرده‌اند ضرورتی نداشت که در این مسابقات به دنبال ثبت رکورد جدید و یا سهمیه پارالمپیک پاریس باشند. البته عملکرد هر دو شناگر راضی کننده بود و با آمادگی بالایی در قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی شرکت کرده بودند.

اقبالی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا در برگزاری مسابقات با مشکل خاصی مواجه بودید یا خیر؟ تصریح کرد: هیچ مشکل خاصی وجود نداشت و داوری ها در حد رقابت‌های بین‌المللی قضاوت می‌شد و همه چیز راضی کننده بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا