جلال زاده: طوفان‌الاقصی در روابط بین‌الملل طوفان به راه انداخته است

Print Friendly, PDF & Email

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در این روزهای سخت و تاریخی هم‌چون سال‌های گذشته در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستاده و تا نابودی رژیم صهیونیستی همچنان نهضت ادامه دارد.

به گزارش هشت صبح، وحید جلال‌زاده در نطق میان دستور خود در جریان جلسه علنی امروز ( یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: برهه حساسی را در موضوع فلسطین سپری می‌کنیم. طوفان‌الاقصی، طوفانی در روابط بین‌الملل و مناسبات جهانی به راه انداخته است. هیمنه رژیم صهیونیستی که به تعبیر نامزد ریاست جمهوری آمریکا پادگان آن کشور در منطقه است فروریخته و ابهت استکبار شکسته شده است. 

وی در ادامه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در این روزهای سخت و تاریخی هم‌چون سال‌های گذشته در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستاده و تا نابودی رژیم صهیونیستی همچنان نهضت ادامه دارد. نگذاریم شیرینی پیروزی‌های جبهه مقاومت زیر آوارهای غزه فراموش شود. 

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: در آستانه رویداد مهم انتخابات مجلس دوازدهم قرار داریم و  رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب بر انتخاباتی با مشارکت بالا، رقابتی سالم، سرآمد در برگزاری و امنیت انتخابات است. بر همه ما و قوای حاکم فرض است که تمامی تلاش خود را مصروف این مهم کنیم و از تفرقه بپرهیزیم، از اقداماتی که باورهای مردم را به چالش می‌کشاند و ایشان را نسبت به مسئولان بدبین می‌کند خودداری کنیم. 

وی در ادامه تاکید کرد: دشمن طمع کرده است که انتخابات پیش رو را به چالش کشانده و نرخ مشارکت را کاهش دهد. مردم به وظیفه خود آگاه هستند و نقش تاریخی خود را به خوبی می‌دانند. از مدیران، کارگزاران و ما نمایندگان انتظار می‌رود رفتار و گفتار خود را در فضایی سالم برای انتخابات تاریخی فراهم کنیم.

جلال‌زاده در بخش دیگری از نطق میان دستور خود گفت: فردا یادواره ۷۹۸ شهید انتظامی و مرزبانی آذربایجان غربی در ارومیه قهرمان برگزار خواهد شد. این شهیدان و ۱۲ هزار شهید دیگر استان در راه امام حسین(ع)، اسلام و سرافرازی ملت ایران، جان خود را فدای استقلال و آزادی ما کردند. یاد و نام باکری‌ها، امینی، علیزاده‌ها، بنی‌آدم، صفاری‌ها، تقی‌زاده و فاضلی‌ها تا تاریخ تاریخ است، بلند باد. 

وی افزود: آذربایجان غربی، استانی است که یک کیلومتر آزادراه ندارد و همین مسیر ناقص‌الاجرا هم هنوز متولی و بهره‌بردار ندارد. عدم جداسازی، ناایمنی، نبود علائم و تابلوهای مربوط در جاده‌های استان و ارومیه علت حوادث ناگوار جاده‌ای استان است. 

جلال‌زاده در ادامه تاکید کرد: ارومیه تنها مرکز استانی است که با نزدیک به یک میلیون جمعیت و چالش‌های ترافیکی فاقد کمربندی  برون شهری است. این مسئله مردم را به زحمت مضاعف انداخته است. مسئول این نابلدی‌ها، کم‌کاری‌ها و کوتاهی‌ها چه کسی است؟ چرا وزارت راه و شهرسازی پاسخگو نیست؟ 

وی در ادامه بیان کرد: وزیر نیرو در آئین بهره‌برداری تصفیه‌خانه سوم فاضلاب ارومیه، پایان نسبی پروژه‌های سخت‌افزاری ستاد احیای دریاچه ارومیه را اعلام کرد. چند پروژه باقی‌مانده نیز باید به سرعت به پایان برسد. حال دریاچه ارومیه خوب نیست.   انتظار ما از وزارتخانه مربوطه اصلاح الگوی کشت و گسترش آبیاری مدرن است که مطالبه جدی کشاورزان و مردم شریف آذربایجان است. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه حلقه مفقوده اشتغال، مهارت و آموزش است، بیان کرد: مجتمع‌های فنی و حرفه‌ای و مربیان و کارکنان سخت‌کوش آن‌ها نقش اول را در این زمینه ایفا می‌کنند. رسیدگی به مسائل صنفی و افزایش حقوق و مزایای ایشان طبق عدالت، مطالبه جدی آن‌ها است. دهیاران پرتلاش حلقه آخر مدیریتی و حاکمیتی دولت در روستاها که وظیفه مهم تولید و اشتغال را برعهده دارند. امنیت شغلی این جماعت زحمت‌کش سال‌ها مورد مطالبه ایشان است که از  وزارت کشور در این زمینه استمداد می‌طلبم. 

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا