هشت صبح: حجت‌الاسلام مومنی گفت: امیرالمؤمنین(ع) به خوارج فرمودند: «سوال دارید جواب می‌دهم، شبهه دارید پاسخ می‌دهم، اعتراض دارید گوش می‌دهم، اما شمشیر بکشید با شما برخورد می‌کنم. یعنی اگر اغتشاش کنید، برخورد می‌کنم». با اغتشاشگر باید برخورد کرد. حجت‌الاسلام سید حسین مومنی سخنران مذهبی درباره حوادث اخیر کشور گفت: بسیاری از روایات معصومین در […]

هشت صبح: حجت‌الاسلام مومنی گفت: امیرالمؤمنین(ع) به خوارج فرمودند: «سوال دارید جواب می‌دهم، شبهه دارید پاسخ می‌دهم، اعتراض دارید گوش می‌دهم، اما شمشیر بکشید با شما برخورد می‌کنم. یعنی اگر اغتشاش کنید، برخورد می‌کنم». با اغتشاشگر باید برخورد کرد.

حجت‌الاسلام سید حسین مومنی سخنران مذهبی درباره حوادث اخیر کشور گفت: بسیاری از روایات معصومین در گذشته با زمان حال تطبیق دارد و آدم تصور می‌کند؛ گویی معصوم(ع) همین امروز آنان را بیان کرده است. در روایت داریم شیطان، دین مومن را با تزیین گمراهی و انتشار شبهه از بین می‌برد. راه صد درصد ضلالت را برایشان هدایت جلوه می‌دهد. او یک امر بی‌ریشه به نام شبهه را معقول جلوه می‌دهم.

وی افزود: امیرالمومنین(ع) به خوارج فرمود: سوال دارید جواب می‌دهم. شبهه دارید پاسخ می‌دهم. اعتراض دارید گوش می‌دهم و اگر وارد بود انجام می‌دهم. اما اگر شمشیر بکشید با شما برخورد می‌کنم و سکوت نمی‌کنم. یعنی اگر اغتشاش کنید، برخورد می‌کنم.

هدف اغتشاشگران تجزیه‌طلبی است

مومنی با بیان اینکه اتفاقی رخ داد و بانویی از دنیا رفت که همه ایران متاثر است، گفت: جوانب این اتفاق در حال بررسی و یک جمع‌بندی هم منتشر شده است، اما عده‌ای از این ماجرا بنا دارند استفاده کنند و مخرج‌ مشترکی با دشمن که به دنبال تجزیه‌طلبی در ایران است، به دست بیاورند. در میان افرادی دارای علم و آگاهی هم حمایت کردند که به آنان می‌گوییم نسبت به کلمه کلمه حرف‌های شما حرف داریم.

این سخنران مذهبی گفت: محمدحسین حدادیان چند سال پیش توسط گروهک صوفی مذهب در پاسداران تهران به شهادت رسید و در این ماجرا ۱۸ نفر از اعضای نیروی انتظامی هم مجروح شدند. این جوان را به اسارت گرفتند و مادر شهید می‌گفت از فاصله نزدیک به بدنش ۳۵ گلوله ساچمه‌ای زدند. از پشت سر تا پا او را با قمه قطعه قطعه کردند. میله در چشم او کردند و بعد هم با ماشین از روی سر او رد شدند؛ چرا در آن زمان بیانیه ندادید؟ چرا آقای فوتبالیست و هنرپیشه در آن زمان بیانیه‌ای ندادید.

وی گفت: این افراد در طول این انقلاب و نظام یک‌بار سیلی نخوردند و از صدقه سری این نظام به همه جا رسیدند و هیچ زحمتی نکشیدند. چرا روح و روان جامعه را به هم می‌ریزید؟ در حوزه کاری خود فعال باشید. البته تقصیر آن‌ها نیست. رسانه‌ها نباید این افراد غیرمعتقد به دین را بزرگ کنند.