حسن‌پور در گفتگو با مهر: نظام ارزی کشور نیازمند شفاف‌سازی است/ اقتصاد ما باید مردمی شود نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از اصلاحات مهمی که باید در عرصه اقتصادی انجام شود، شفاف‌سازی نظام ارزی و مردمی شدن اقتصاد است. شهباز حسن پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه لازم است […]

حسن‌پور در گفتگو با مهر:

نظام ارزی کشور نیازمند شفاف‌سازی است/ اقتصاد ما باید مردمی شود

نظام ارزی کشور نیازمند شفاف‌سازی است/ اقتصاد ما باید مردمی شود

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از اصلاحات مهمی که باید در عرصه اقتصادی انجام شود، شفاف‌سازی نظام ارزی و مردمی شدن اقتصاد است.

شهباز حسن پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه لازم است در عرصه اقتصادی اصلاحات جدی انجام شود، گفت: برای مثال، باید در مسائل اقتصادی هر چه سریع‌تر شفاف‌سازی صورت گیرد.

وی بیان کرد: یکی از زمینه‌هایی که نیازمند شفاف سازی است، مربوط به نظام ارزی کشور است. علاوه بر این، تیم اقتصادی دولت و بانک مرکزی باید اقدامات ویژه‌تری برای ایجاد ثبات در بازار ارز انجام دهند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقتصاد را نمی‌توان به صورت دستوری اداره کرد، گفت: اقتصاد مبنای علمی، فنی و تخصصی خاص خودش را دارد، اما متأسفانه شاهدیم که برخی از مجموعه‌های دولت بیشتر درباره اقتصاد با نگاه دستوری کار می‌کنند که یکی از اصلاحاتی که باید در عرصه اقتصاد انجام شود، آن است که از صدور دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های خلق الساعه به شدت پرهیز شود.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در مسائل اقتصادی می‌بینیم که برخی از وزارتخانه‌ها و دولتمردان به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و هر وزارتخانه‌ای مسائل خاص خودش را پیش می‌برد، در حالی که باید پنجره واحد اقتصادی مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه ما قانون مصوب داریم که باید اجرایی شود.

حسن پور گفت: علی‌رغم آنکه قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به تصویب رسیده است، اما الان افراد برای دریافت یک مجوز ساده باید به حداقل ۱۶ اداره، نهاد و سازمان مراجعه کنند که یکی از اصلاحات اصلی در عرصه اقتصاد آن است که باید صدور مجوز کسب و کار تسهیل شود.

وی اظهار داشت: در بحث اقتصاد باید از مشارکت مردم نهایت استفاده را ببریم و متأسفانه هنوز شاهد اقتصاد دولتی هستیم. باید اقتصاد دولتی کنار برود و اقتصاد ما باید مردمی شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در برنامه هفتم توسعه می‌توان یکسری اصلاحات اقتصادی را مدنظر قرار داد که لازم است دولت هر چه سریع‌تر لایحه برنامه هفتم توسعه را با رویکرد جدید به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.