سیاسی

تجمع مردم تهران در محکومیت ترور سرداران و افسران ایرانی – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر در پی حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق که منجر به شهادت ۷ تن از هم وطنانمان از جمله سردار محمدرضا زاهدی فرمانده سپاه قدس در لبنان و سوریه شد جمعی از شهروندان تهرانی با حضور در میدان فلسطین تهران خشم و انزجار خود را از این اقدام جنایتکارانه اعلام کردند.

در ابتدای این مراسم پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش چند کلیپ حماسی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی متنی توسط حنانه خلفی حافظ کل قرآن کریم قرائت شد.


 

میدان فلسطین هنگام پخش کلیپ‌ها و سخنان مقام معظم رهبری آکنده از شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا است.

تجلیل از جایگاه ویژه مسجد الاقصی نزد ادیان الهی، اشاره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و دیگر مناطق اشغالی، تاکید بر شکست ناپذیر بودن غزه و دغدغه‌های امام راحل بر نابودی اسرائیل، دعوت از کشورهای مسلمان برای شرکت گسترده در راه پیمایی روز قدس، از جمله مواردی بود که در این متن به آن اشاره شد.

سفارت با سفارت اینه جواب ملت، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، جمهوری اسلامی انتقام انتقام، از جمله شعارهایی است که هم اکنون در میدان فلسطین طنین انداز شده است

همزمان با سردادن این شعارها پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد.

حجت الاسلام رازی استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم که هر لحظه بر جمعیت آن افزوده می‌شد ضمن محکومیت جنایت امروز رژیم صهیونیستی در حادثه ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت: به حول و قوه الهی نابودی رژیم صهیونیستی را با هم می‌بینیم و چه این روزها در دنیا شاهد این هستیم که به مسلمانان با تمام قوا توهین می کنندو می‌خواهند دور مقاومت و ادبیات مقاومت را عوض کنند اما در شرایط حاضر اتفاقات غزه به کمک دل‌های غافل دنیا آمد و امروز می‌بینیم شیطان هرچه قدرت نمایی می‌کند بیشتر خفه می‌شود.

وی در تجلیل از رزمندگان جبهه مقاومت در یمن که به گفته او پابرهنه جلوی استکبار ایستادند تصریح کرد: متأسفانه حکام عرب اینها را مشاهده می‌کنند اما سکوت کرده‌اند ولی ما نباید در این لحظه تاریخی ساکت باشیم و تأسف بخوریم چون فردا نمی‌توانیم جواب پس بدهیم.

رازی بیان کرد: خیلی‌ها این روزها احتیاط می‌کنند. پس چه وقت باید غیر از این مقطع حساس تاریخی خروش کرد پس ای فرماندهان با غیرت امروز وقت آن است که واکنش قابل توجهی داشته باشند. ما بجه های رهبریم پس صبر برای چیست؟ این سگ‌های هار مست منطقه باید سیلی بخورند که اینها تا قرن‌ها نتوانند به پای خود بایستد. دور نیست که با مشت‌هایمان دهان اسرائیل را خورد می‌کنیم.

حجت‌الاسلام روح حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی هم در این مراسم ضمن قدردانی از شهروندان روزه دار تهرانی برای شرکت در این اجتماع گفت: به سهم خودم از همه شما عزیزان قدردانی می‌کنم که به بهانه جنایت این روزهای رژیم صهیونیستی در غزه و جنایت امروز کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق در این تجمع، مسئولانه حضور پیدا کردند. امروز تقاضای مردم از مسئولان واضح است و آن اجرای دستور قرآن کریم است.

وی افزود: امروز مطالبه مردم همان مطالبه‌ای است که مقام معظم رهبری بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی مطرح کردند و آن انتقام سخت است. مطالبه‌ای که اصلاً جدید نیست. امروز این نوع تشخیص انتقام است که باید مورد بررسی جدیدقرار گیرد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: مردم توقع یک اقدام قاطع دارند. مردم اقدامی به افق تل آویو را مطالبه می‌کنند. مطالبه مردم فراتر از مرزهای رژیم کودک کش است. فهم عاقله نخبگانی و عمومیت جامعه انقلابی ایران دقیق است. مردم فرق اقدام راهبردی و احساسی را متوجه هستند. مردم انتقام سخت را یک اقدام بازدارنده راهبردی می‌دانند که سرنوشت غزه را مشخص کند. اینکه عزیزان بفرمایند فلان اقدام در پاسخ به اقدام قبلی است اینها کفایت نمی‌کند.

حریزاوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: اینکه برخی از قلم به دستان به بهانه مسائل پولی و دلاری که مشخص نیست چه سهمی دارند جلوی اقداماتی را سرنوشت امنیت ملی را به خطر می‌اندازد بگیرند حرکت رنگ باخته‌ای است کسانی که دوگانه مقاومت و دیپلماسی را برای کند کردن حرکت مردم را متوقف می‌کنند یک اقدام درباره امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران است. مرز امنیت ملی وقتی شکسته شد که فرماندهان عالی رتبه ما در ایران، سوریه و لبنان به شهادت رسیدند. فرماندهانی که سال‌ها طول می‌کشد امثال آنها را بیابیم.

وی ادامه داد: آن چیزی که ماه هاست دل آزادگان را سوزانده جنایت هولناکی است که مرز امنیت را به شدت به خطر انداخته است. مردم به نیروی قدس، به سپاه، به دولت اعتماد دارند اما منتطر یک اقدام جدی برای نابودی اسرائیل و قطع شریان‌های اقتصادی کمک به رژیم صهیونیستی هستند. این مردم در روز قدس حرف خود را می‌زنند

پس از صحبت‌های قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، عبدالعزیز جوان فلسطینی اهل غزه ضمن محکومیت اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق خواستار انتقامی سخت از سوی رزمندگان جبهه مقاومت شد.

شعر خوانی، اجرای سرود و مداحی حماسی بخش پایانی تجمع اعتراضی شامگاه روز سیزدهم فروردین شهروندان تهرانی در میدان فلسطین تهران را تشکیل می‌داد.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا