بودجه لازم برای اجرای قانون جوانی جمعیت پیش بینی شود

Print Friendly, PDF & Email

شهریاری در صحن مجلس:

بودجه لازم برای اجرای قانون جوانی جمعیت پیش بینی شود

بودجه لازم برای اجرای قانون جوانی جمعیت پیش بینی شود

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه سال آینده باید مواد بودجه‌ای لازم برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش بینی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی شهریاری در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۲ آذرماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار داشت: تصویب این قانون یکی از افتخارات مجلس یازدهم است و تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده اما قاعدتاً کل مشکلات این حوزه رفع نشده است.

وی بیان کرد: تا زمانی که سازمان برنامه و بودجه به وظایف خود عمل نکند، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به صورت کامل اجرا نخواهد شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه قرار است به زودی قانون برنامه هفتم توسعه و بودجه سال آینده به مجلس ارائه شود، باید مواد بودجه‌ای لازم برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش بینی شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ممکن است بتوانیم برخی از اقشار متوسط و پایین جامعه را با یک سری مشوق‌ها راضی به فرزندآوری کنیم اما همه مسائل در این زمینه مربوط به مشوق‌ها نیست و باید کار فرهنگی انجام شود که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه وظیفه جدی دارد.

شهریاری تأکید کرد: قاعدتاً نمی‌توان تمام جامعه را با بخشنامه و مجوز وادار به فرزندآوری کرد. بسیاری از افراد زمانی اقدام به فرزندآوری می‌کنند که بدانند شرایط مساعد و ایده آلی به ویژه به لحاظ تربیتی برای فرزندان آنان در جامعه وجود دارد و فرزندان آنان در آینده از امکانات و مدارس خوب برخوردار خواهند بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا