برگزاری پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای

Print Friendly, PDF & Email

هشتم اسفند ماه صورت می‌گیرد؛

برگزاری پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای

برگزاری پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای

اولین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی «تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه‌ای» ۸ اسفند برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی‌اصغر صدری رئیس ستاد اجرایی «اولین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای» که صبح امروز (سه‌شنبه) در سازمان عقیدتی سیاسی سازمان صنایع دفاع برگزار شد، گفت: سربلندی هر ملتی وابسته به عواملی است که اندیشمندان همواره بر آن تاکید دارند، که یکی از این مؤلفه‌ها امنیت و اقتدار است و کسی شک ندارد که امنیت پایه هر رشد و توسعه‌ای است.

وی سیاست و علم و تکنولوژی را از دیگر عوامل توسعه دانست و افزود: در کنار سیاست، امنیت، و تکنولوژی، اقتصاد به عنوان تکمیل کنند این عوامل برای توسعه کشور است.

صدری تصریح کرد: از سالیان گذشته وزارت دفاع تلاش دارد که توسعه دفاعی کشور را بر مبنای اندیشه‌های مقام معظم رهبری تبیین کند و بر همین اساس اساتید دانشگاه نقشه راهی را تدوین کردند و در چهار همایش و با جمع‌آوری مقالات علمی به تبیین اندیشه‌های ایشان پرداختیم و بر همین اساس یک الگوی دفاعی برای نیروهای مسلح استخراج خواهد شد البته به دنبال تبیین این فرهنگ دفاعی در ابعاد مختلف هستیم.

وی عنوان کرد: با بیش از صد دانشگاه کشور همکاری داریم و در ۴۴ دانشگاه همایش‌هایی در این حوزه تا کنون برگزار شد و در این راستا حوزه‌های علمیه مانند حوزه علمیه قم نیز با ما در این جهت همکاری دارند بر همین اساس تا کنون مقالات ارائه شده در همایش پیش رو بیش ۹۰۰ مقاله ارائه شده و در کل تا کنون ۵ هزار و چهار صد مقاله در این زمینه تدوین شده است.

صدری بیان کرد: اولین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای در روز هشتم اسفندماه با سخنرانی یکی از سران قوا در سالن همایش‌های امام علی (ع) شهرک امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور مهمانان خارجی در این همایش گفت: مجامع علمی از دانشگاه‌های مختلف در این زمینه با ما همکاری دارند و ۹۰ مقاله از دانشجویان خارجی به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا