امیرعبداللهیان بر توقف توهین به مقدسات اسلامی تأکید کرد

در گفتگو با وزیر خارجه کویت؛

امیرعبداللهیان بر توقف توهین به مقدسات اسلامی تأکید کرد

امیرعبداللهیان بر توقف توهین به مقدسات اسلامی تأکید کرد

وزیر امور خارجه در گفتگوی با همتای کویتی خواستار تشکیل سازوکار قانونی برای توقف توهین به مقدسات اسلامی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح وزیر امور خارجه کویت در خصوص روند مناسبات دو جانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله هتک حرمت اخیر مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها و اقدام موهن نشریه فرانسوی تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن محکومیت اقدام صهیونیست‌ها در خصوص توهین و هتک حرمت مسجدالاقصی، خواستار هماهنگی و اقدام مشترک کشورهای اسلامی در جهت حفظ وضعیت تاریخی و قانونی مسجدالاقصی شد و بر تشکیل سازوکار قانونی در این خصوص جهت توقف توهین به مقدسات اسلامی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تقویت همکاری‌های منطقه‌ای در راستای صلح و ثبات منطقه تأکید کرد.

وی همچنین از نشست آتی محیط زیست دریایی موسوم به ROPME به میزبانی کویت استقبال کرد.

شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح وزیر امور خارجه کویت نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، بار دیگر بر موضع ثابت دولت کویت در قبال موضوع فلسطین تاکید و اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد.

وزیر امور خارجه کویت از پیشنهاد و ابتکار جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدام هماهنگ سازمان همکاری اسلامی برای توقف اقدامات توهین آمیز رژیم صهیونیستی که صلح و ثبات در منطقه را به خطر می‌اندازد، استقبال کرد.

وزیر امور خارجه کویت همچنین با اشاره به سابقه سیاه نشریه شارلی ابدو در توهین به پیامبر اسلام (ص)، ضمن رد اقدام موهن نشریه فرانسوی، توهین به مراجع و رهبران دینی را توهین به تمام مسلمانان دانست.

طرفین در این تماس تلفنی بر تحکیم مناسبات دوجانبه تاکید کرده و از برگزاری نشست آتی کمیسیون عالی همکاری‌های مشترک دو کشور استقبال کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا