اماکن ورزشی آبادان و خرمشهر در اختیار ادارات ورزش قرار بگیرد

Print Friendly, PDF & Email

نماینده مردم آبادان در مجلس:

اماکن ورزشی آبادان و خرمشهر در اختیار ادارات ورزش قرار بگیرد

اماکن ورزشی آبادان و خرمشهر در اختیار ادارات ورزش قرار بگیرد

آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: واگذاری اماکن ورزشی در منطقه آزاد اروند به ادارات ورزش و جوانان آبادان و خرمشهر سبب توسعه ورزش و حمایت بیشتر از ورزشکاران این منطقه می‌شود.

سیدمحمد مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از مطالبات جدی ورزشکاران از جمله هیئت‌های ورزشی، باشگاه‌های ورزشی و مربیانی که به دفتر ما مراجعه می‌کنند، رفع مشکل کمبود سانس سالن و زمین ورزشی است.

وی افزود: اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دولت را بر به‌کارگیری برای رایگان کردن خدمات تربیت بدنی برای همه در تمام سطوح مکلف کرده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: اجرای ماده ۸۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات ملی دولت از سال ۱۳۸۱ مبنی بر واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی مشکلات بسیاری را از قبیل نادیده گرفتن ابعاد تربیتی فضاهای آموزشی و تبدیل آنها از باشگاه‌های ورزشی به بنگاه اقتصادی و تضعیف ادارات ورزش و جوانان به وجود آورده است.

مولوی عنوان کرد: قوانین مناطق آزاد می‌تواند این ظرفیت قانونی را ایجاد کند که همه فضاها و اماکن ورزشی زیرمجموعه ادارات ورزش شهرهای آبادان و خرمشهر با انعقاد تفاهم‌نامه بین اداره کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند در اختیار ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های آبادان و خرمشهر قرار گیرد.

وی توضیح داد: از طریق وزارت ورزش و جوانان پیگیری شده تا یک تفاهم‌نامه بین اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با منطقه آزاد اروند منعقد شود تا سالن‌های ورزشی این منطقه در اختیار ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های آبادان و خرمشهر قرار گیرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس تاکید کرد: یک ورزشکار پس از تلاش‌های فراوان موفق به دریافت کارت مربیگری و یا تأسیس باشگاه ورزشی می‌شود و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا بتواند سانس ورزشی با شرایط مناسب دریافت کند.

مولوی گفت: به طور حتم واگذاری اماکن ورزشی در منطقه آزاد اروند به ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های آبادان و خرمشهر سبب توسعه ورزش و حمایت بیشتر از ورزشکاران این منطقه می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا