امام جمعه شیراز: در دولت کارهای بزرگی انجام می‌شود اما خدمت دولت دیده نمی‌شود

Print Friendly, PDF & Email

هشت صبح: نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه نباید خدمت شایسته و سازنده‌ نادیده گرفته شود، گفت: در دولت کارهای بزرگی انجام می‌شود اما خدمت دولت دیده نمی‌شود؛ باید برای انجام این خدمات قدرانی شود تا مسئولان حس کنند خدمت آنها دیده شده است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه امروز شیراز اظهار کرد: حواسمان باشد که خداوند همه کارهایی را که می‌کنیم می‌بیند و نیت ما را هم می‌داند. خدا بر اساس نیت‌مان با ما معامله می‌کند نه براساس اظهارنظرهایی که می‌کنیم. ممکن است ظاهر عمل یا اظهارنظر یک فرد پاک باشد اما نیت او پلید باشد.

امام جمعه شیراز افزود: هفته‌ای که پیش رو داریم هفته قوه قضاییه است. بحث قوه قضاییه بحث بزرگ و مهمی است این در حالیست که تقسیم قوا در دنیا متداول است و در کشور ایران هم اهمیت بسیاری دارد.

وی اضافه کرد: اگر ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی را در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که کارهای بسیاری در دادگستری فارس حال انجام است. در استان فارس ۶۰۰ هزار پرونده ورودی داریم که با پرونده‌هایی که دوباره نیاز به بررسی دارد نزدیک به میلیون پرونده در سال می‌شود. بررسی این پرونده‌ها و صادر کردن حکم برای آنها در یک سال کار بزرگی است و نشان دهنده خدمت بزرگ دستگاه قضایی فارس به مردم است‌.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: یکی از بدترین صفات برای انسان این است که کسی خدمت کند اما از او تشکر و قدردانی نشود. ممکن‌است در مواردی رسیدگی ناقض بماند و باید تلاش شود این موارد و مشکلات برطرف شود اما مردم هم نباید بی‌انصافی کنند و نسبت به خدمت خدمتگزاران در نظام بی‌تفاوت باشند.

وی اضافه کرد: در هر مناسبتی به اسم مطالبه انتقاد می‌کنیم؛ مطالبه و انتقاد سازنده خوب است اما نباید خدمت شایسته و سازنده‌ نادیده گرفته شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: خدمت را باید ببینیم. در دولت کارهای بزرگی انجام می‌شود اما خدمت دولت دیده نمی‌شود. باید برای انجام این خدمات قدرانی شود تا مسئولان حس کنند خدمت آنها دیده شده است.

وی بیان کرد:خداوند متعال می‌فرماید بین مردم به حق قضاوت کنید حق را باید بدانیم تا حکم صادر کنیم. قاضی شدن دانش ویژه می‌خواهد. دانش هم دو شعبه دارد؛ قاضی باید حکم خدا را در مسئله بداند و موضوع را دقیق بشناسد. این در حالیست که امروز شناختن برخی موضوعات کار دشواری است.

او با اشاره به اینکه کار قاضی سنگین است و نشستن در این مسند کار ساده‌ای نیست، گفت: قاضی باید به حق حکم کند و تقوا را رعایت کند. اگر کسی که در مقام داوری است دنبال هوای نفس رفت از مسیر خداوند منحرف می‌شود.

وی ادامه داد: یک حکم قاضی اگر به عدالت صادر شود فایده آن از چهل روز باران برای جامعه بیشتر است. جایگاه قاضی باید مورد احترام جامعه باشد. این افتخار برای قضات هست که روز بزرگداشت قاضی و قضاوت و دادگستری مصادف با شهادت یکی از اولاد پیامبر (ص) و روز گرامیداشت شهید بهشتی شده است. اگر کسی بخواهد بهشتی وار در مسند قضاوت بنشیند و تأثیر چهل روز باران در حکم او باشد باید توجه به دستورات خدا در حکمش زیاد باشد.

امام جمعه شیراز در خطبه اول نمازجمعه هم اظهار کرد: به مناسبت دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیرخم که پیش رو داریم توجه به بحث امامت و ولایت به عنوان یکی از اصول اصلی حرمت انقلاب اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردار است. آنچه که از اعتقاد به امامت اهل بیت (ع) باید در رفتار ما جلوه‌گر شود اهمیت بسیاری دارد و باید بتوانیم این اصول را به خودمان یادواری کنیم.

وی با بیان اینکه شالوده تمدن فرهنگ اسلامی بر پایه غدیر است، گفت: اگر رقابتی بین تمدن‌ها شکل گرفته و امروز در دنیا پرچمی بلند است که آینده روشنی برای جهان می‌بیند از غدیر شروع می‌شود؛ روز غدیر را نباید تداعی یک حادثه با واقعه تاریخی حساب کنیم بلکه روز عید غدیر یادآور یک تفکر و نشانه‌ای از تداوم خط نبوت و وظیفه اسلام برای آماده کردن جهان است که زیر پرچم ولایت خدا، رسول و اهل بیت (ع) اداره می‌شود.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: کاری که در دهه امامت و ولایت داریم کار بزرگ و وظیفه انقلابی ویژه‌ای است که باید هر کس دلش در گرو اعتقاد به اسلام و ایمان به قرآن کریم است در این روز غوغا راه بیندازند.

وی بیان کرد: در این تجدید حیات تمدن اسلامی که به همت ملت ایران شروع شده غدیر باید مورد احترام ویژه قرار بگیرد و برنامه ریزی شود تا الگوی حکومت الهی بر پایه ولایت معصوم را به همه بشریت معرفی کنیم.

او عنوان کرد: اصول و مبانی حرکت انقلابی را باید مکرراً متذکر شویم و متناسب با اقتضائات زمان و مکان رشد دهیم. هرچند در این زمینه کوتاهی هم شده اما باید به این نیازها توجه بیشتری شود.‌ باید سنگ تمام بگذاریم و این طور نباشد که غدیر بیاید و بگذرد و کار شایسته ای نکرده باشیم

امام جمعه شیراز اضافه کرد: نظام اسلامی که بر پایه ولایت فقیه بنیانگذاری شده یک شاخه و شعبه از این ولایتی است که در غدیر درخشش گرفت و شایسته است در ایام دهه ولایت و امامت به مسئله ولایت فقیه نیز به صورت ویژه پرداخته شود.

او با بیان اینکه ولایت باید به عنوان اعتقاد اصلی در جامعه اسلامی مطرح باشد، گفت: هر وقت ولایت نداریم از هم پاشیده هستیم و هر موقع ولایت داریم همه با هم هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: اگر خدا بخواهد در جامعه بشری حکومت کند باید خلیفه داشته باشد و خلیفه او همین ۱۲ معصوم هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا