امام جمعه قم: محتوای غدیرخم تنها راه حل بحران مدیرت جهانی است 

Print Friendly, PDF & Email

 

ایرنا: خطیب نماز عید قربان در قم با بیان اینکه امروز جهان بحران مدیریت دارد گفت: غدیر و محتوا و پیام این روز بزرگ تنها نسخه سعادت بشر و راه حل بحران مدیریت جهانی است.

آیت‌الله سید محمد سعیدی روز پنجشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان در شبستان امام‌ خمینی(ره) حرم حضرت معصومه‌(س) با تبریک آغاز دهه امامت و ولایت افزود: مدیریت جهانی امر مهمی است، پیامبر اکرم‌(ص) به امر خدا می‌خواست این مشکل را حل کند، ماجرای غدیر، ماجرای تعیین ضابطه و قاعده برای مدیریت جهانی است ولی فرصت طلبان و طاغوت‌ها نگذاشتند، این امر محقق شود.

وی بیان داشت: اکنون نیز برخی‌ها نمی‌خواهند صدای جمهوری اسلامی به گوش مشتاقان راه حقیقت برسد، امروز رساندن پیام غدیر به گوش جهانیان وظیفه همگانی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: طاغوتیان چه بخواهند یا نخواهند روزی یک نفر از شجره طیبه محمد و آل محمد برای احیای غدیر، نجات انسان‌ها و تحقق حکومت جهانی خواهد آمد.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود، عید قربان را یکی از فرصت‌های تقرب به خدا دانست و گفت: این عید مسیر زندگی انسان مومن و خدا باور و توحید گرا را به خوبی مشخص می‌کند، چون در بندگی خالصانه، برای گذشتن از همه چیز حتی فرزند، آمادگی دارد.

تولیت حرم حضرت معصومه اظهار کرد: عید قربان با توجه به ماجرای حضرت ابراهیم‌(ع) و فرزندش نوید یک جریان پرامتداد در تاریخ را می‌دهد، حضرت ابراهیم و کسانی که با او بودند، همان طور که در قرآن بود، سرمشق همه موحدان جهان قرار داده شدند.

سعیدی گفت: عید سعید قربان را جشن می‌گیریم تا رفتاری که حضرت ابراهیم داشت را گرامی بداریم، همچنین از درس‌ها و عبرت‌های بزرگ، ایمان و اخلاص و فداکاری که در صحنه وجود داشت، استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هر چند سیره و رفتار حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل و هاجر به مذاق برخی مادی‌گرایان و دنیاطلبان خوش نیاید.

امام جمعه قم یادآور شد: خانواده شهیدان و اُمت ایثارگر، سیره و رفتار حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل و هاجر را هم فهمیدند هم پسندیدند و عمل کردند و عمل می‌کنند، رهبر معظم انقلاب فرمودند شهدا قهرمان کشورند و از لحاظ ارزش گذاری نظام ارزشی اسلام خانواده‌های شهدا در رتبه بسیار بالایی قرار دارند و فضیلتشان از فضیلت دیگر مومنان بیشتر است.

سعیدی عید قربان را حقیقت خدا باوری و خدا گرایی برشمرد و بیان کرد: کسی از مومنان نیست که خدا را باور یا دوست نداشته باشد، این حقیقت باید در عرصه زندگی و عمل نشان داده شود، همان‌طور که حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل در عمل و در صحنه و امتحانی سخت نشان دادند که خدا محور و خدا باور هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا