افزایش قیمت ارز قابل قبول نیست/ تغییرات در دولت ضروری است

Print Friendly, PDF & Email

رضاخواه در گفتگو با مهر:

افزایش قیمت ارز قابل قبول نیست/ تغییرات در دولت ضروری است

افزایش قیمت ارز قابل قبول نیست/ تغییرات در دولت ضروری است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه بحث استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس مطرح و در مرحله جمع آوری امضا است، گفت: به هیچ وجه قابل قبول نیست که قیمت ارز این گونه افزایش پیدا کند.

مجتبی رضاخواه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به افزایش شدید نرخ ارز، اظهار داشت: موضوع افزایش قیمت ارز در دو کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: به طور کلی افزایش قیمت ارز قابل قبول نیست، چرا که طبق گفته دولت، در سال جاری میزان دسترسی به وصول ارز ناشی از محصولات مختلف از جمله نفت افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایطی که نسبت به سال‌های گذشته ارز بیشتری قابل وصول است، به هیچ وجه قابل قبول نیست که قیمت ارز این گونه افزایش پیدا کند. طبیعتاً این موضوع به ناکارآمدی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بازمی گردد.

رضاخواه تصریح کرد: اگر این شرایط کنترل نشود و قیمت ارز به قیمت دو ماه گذشته برنگردد، موضوع استیضاح سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی به صورت جدی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت. همین الان هم بحث استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس مطرح است و در مرحله جمع آوری امضا است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییرات در دولت ضروری است، گفت: ما چندین بار راجع به عملکرد رئیس بانک مرکزی تذکر دادیم، اما متأسفانه علیرغم وعده‌های مختلف برای کنترل قیمت ارز، همچنان شاهد افزایش قیمت ارز هستیم. بنابراین رئیس بانک مرکزی حتماً باید برکنار شود و به نظر می‌آید دولت هم کم کم به این نتیجه رسیده است که نیاز به تغییراتی در این حوزه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا