افزایش سقف بودجه و مغایرت ۴۰۰ همتی درست نیست

Print Friendly, PDF & Email

رشیدی در جمع خبرنگاران:

افزایش سقف بودجه و مغایرت ۴۰۰ همتی درست نیست

افزایش سقف بودجه و مغایرت ۴۰۰ همتی درست نیست

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: تمام تلاش مجلس افزایش پیدا نکردن سقف بودجه در سال آینده است و مغایرت ۴۰۰ همتی در بودجه از سوی مجلس درست نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رشیدی در حاشیه جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه ۹ اسفند ماه) مجلس در جمع خبرنگاران در واکنش به صحبت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر مغایرت ۴۰۰ همتی در بودجه سال آینده، گفت: دولت لایحه بودجه را به مجلس ارائه می‌کند و زمانی این لایحه تبدیل به قانون می‌شود که در مجلس به تصویب برسد.

وی بیان کرد: طبیعتاً در زمان بررسی لایحه نمایندگان مطالبی مدنظرشان است که دولت آن را در لایحه نیاورده و بر این اساس مغایرت کاملاً طبیعی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای ما مهم توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری است که سقف بودجه افزایش پیدا نکند، چرا که باعث ناترازی و کسری بودجه می‌شود و نتیجه آن تورم و افزایش پایه پولی است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمام تلاش مجلس این است که سقف بودجه افزایش پیدا نکند و ناترازی در بودجه نداشته باشیم، اما وجود مغایرت مشکلی ندارد. البته مغایرت ۴۰۰ همتی هم در بودجه درست نیست. پیشنهاداتی که ناشی از افزایش سقف بودجه بود، در مجلس مطرح نشد یا نمایندگان پس گرفتند.

رشیدی اظهار داشت: افزایش سقف بودجه و مغایرت ۴۰۰ همتی درست نیست. میرکاظمی در نامه‌ای به رئیس جمهور موضوع مغایرت ۴۰۰ همتی را مطرح کرده که رئیس جمهور آن را به رئیس مجلس ارجاع داده که رئیس مجلس هم به آن نامه پاسخ داده است.

ادعای افزایش ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی سقف بودجه درست نیست

شایان ذکر است، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه ۹ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه بودجه و در پاسخ به میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: شما اشاره کردید که مجلس از صبح ۴۰۰ هزار میلیارد تومان مغایرت تصویب کرده و من سوال می‌کنم آیا مجلس چنین کاری کرده است؟

وی تاکید کرد: در کمیسیون تلفیق نیز چنین اتفاقی رخ نداده است، در حالی که شما نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته اید و این نامه به بنده منتقل شده است و من نیز پاسخی تنظیم کرده ام و آن را ارسال خواهم کرد و آن جدولی که داده اید، آن جدول نیز این عدد نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم این مسائل را در اینجا بحث کنیم، اما چون مردم از بیرون مذاکرات را می‌شنوند و احساس می‌کنند ما به موضوعات توجه نداریم اما ما می‌دانیم که اگر سقف بالا برود، تورم ایجاد شده و ناترازی به وجود می‌آید و قطعاً ما متوجه این هستیم و به همین دلیل است که پیشنهادات توسط نمایندگان مطرح نمی‌شود و همکاران از طرح پیشنهادات انصراف می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا