اعضای ناتو می‌خواهند استولتنبرگ رئیس بماند

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایسنا: یک نشریه نروژی امروز (چهارشنبه) به نقل از منابع گزارش داد، کشورهای عضو ائتلاف ناتو قصد دارند از ینس استولتنبرگ، دبیر کل این ائتلاف بخواهند برای مدت یک سال دیگر در همین سمت به کارش ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نشریه نروژی “وی.جی” به نقل از منابعی گزارش کرد، کشورهای عضو ائتلاف ناتو برنامه دارند تا از ینس استولتنبرگ بخواهند برای یک سال دیگر همچنان در سمت دبیر کلی ناتو به کارش ادامه دهد.

استولتنبرگ هنوز رضایت رسمی خود را با تمدید حکم دبیر کلی‌اش در ائتلاف ناتو که در اول اکتبر منقضی می‌شود اعلام نکرده است. او پیش از این اعلام کرده بود، برنامه‌ای برای ادامه دادن به کارش در این سمت نداشته و قصد درخواست برای تمدید حکمش را ندارد.

به نوشته این نشریه نروژی انتظار می‌رود در چند روز آینده تصمیم رسمی اعضای ناتو برای تمدید این حکم برای یک سال دیگر مطرح شود و به احتمال زیاد استولتنبرگ تا تابستان سال ۲۰۲۴ همچنان در سمت دبیر کلی ناتو باقی خواهد ماند.

نشریه وی.جی اعلام کرد، مقر ناتو در انتظار است تا خود استولتنبرگ در اجلاس تاریخ ۱۱-۱۲ ژوئیه این ائتلاف در شهر ویلنیوس این درخواست را تایید کند.

استولتنبرگ ابتدا قرار بود در اول اکتبر ۲۰۲۲ از سمت دبیر کلی ناتو استعفا دهد اما در ماه مارس همان سال رهبران این ائتلاف حکم دبیر کلی او را تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ تمدید کردند. پیشتر نشریه پلیتیکو گزارش داده بود، مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک توسط اعضای ائتلاف ناتو “به طور جدی” به عنوان گزینه دبیر کل بعدی ناتو در نظر گرفته شده است اما او در ماه آوریل گفت، قصد نامزد شدن برای این سمت را ندارد. از جمله دیگر نامهای مطرح شده به عنوان نامزد دبیر کلی بعدی ناتو عبارتند از مارک روته، نخست وزیر دانمارک، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس و کایا کالاس، نخست وزیر استونی.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا