اعضای جدید شورای سینما در احکام جداگانه‌ای از سوی معاون اول رییس جمهور منصوب شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از وقفه ای ۱۲ ساله در فعالیت شورای سینما، اعضای جدید این شورا، در احکام جداگانه‌ای از سوی معاون اول رئیس جمهور منصوب شدند. بر اساس احکام صادره از سوی معاون اول رییس جمهور، محمدمهدی […]

اعضای جدید شورای سینما در احکام جداگانه‌ای از سوی معاون اول رییس جمهور منصوب شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از وقفه ای ۱۲ ساله در فعالیت شورای سینما، اعضای جدید این شورا، در احکام جداگانه‌ای از سوی معاون اول رئیس جمهور منصوب شدند.

بر اساس احکام صادره از سوی معاون اول رییس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما، آیت الله علیرضا اعرافی رییس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، شهاب اسفندیاری رییس دانشگاه صداوسیما و محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی به عنوان اعضای حقوقی جدید این شورا به ریاست معاون اول رییس جمهور معرفی شده اند.

همچنین ابوالقاسم طالبی، مسعود نقاش زاده، مجید شاه حسینی، داوود میرباقری، منوچهر شاهسواری، مریلا زارعی و پوران درخشنده نیز در این شورا به عنوان اشخاص حقیقی معرفی شدند.

گفتنی است در حکم صادره از سوی محمد مخبر به عنوان رییس این شورا، وزیر فرهنگ به عنوان نایب رئیس و رئیس سازمان سینمایی کشور به عنوان دبیر این شورا معرفی شده اند.

متن حکم اعضای شورای سینما به این شرح است: «با تاییدات خداوند متعال و آغاز به کار مجدد شورای سینما ، زمینه ای برای تحول و ارتقای سینمای ملی در تراز انقلاب اسلامی و حمایت موثرتر از نسل جوان و مستعد برای شکوفایی سینمایی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و غیرت و حمیت دینی و انقلابی فراهم شده است و از این رو انتظار می‌رود در پرتو ارشادات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در بیانیه تاریخی گام دوم و در ادامه تلاش‌ها و مجاهدت‌های دولت مردمی ،سینمای ایران با رجوع به راهبردهای اساسی نقش و رسالت خویش را در سپهر فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران بازیابد و ضمن امید آفرینی، زبان گویا و شیوایی برای آرمان ها و ارزش های اصیل انقلاب اسلامی در عرصه داخلی و بین‌المللی باشد.»