اعتبارات مصوب دور دوم سفر رئیسی به استان فارس – تابناک

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش «تابناک»، وی با اشاره به  دور دوم سفر رئیس جمهور به استان فارس، گفت: در این سفر بیشترین تعداد حضور وزرا، معاونین رئیس جمهور و  اعضای هیات دولت به استان فارس را داشتیم. وزرای آموزش و پرورش، ارتباطات و  فناوری اطلاعات، بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، صمت، نفت، ارشاد، کشور، نیرو، ورزش و جوانان، وزارت علوم، راه و شهرسازی، وزارت دفاع، رییس سازمان برنامه، معاون علمی رییس جمهور، معاون محترم امور مجلس، معاونت حقوقی، رییس سازمان انرژی اتمی، رییس بنیاد شهید، رییس سازمان محیط زیست و تعداد دیگری از مدیران اصلی دولت مانند دبیر شورای عالی مناطق ازاد تجاری و اقتصادی، مشاور امور زنان، مشاور امور حوزه و … در این سفر حضور یافتند و در برنامه های مختلف کاری و فشرده دولت را همراهی کردند.

معاون اجرایی رییس جمهور ادامه داد: در این سفر بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان طرح های مختلف اقتصادی و عمرانی به بهره برداری رسید که به نوع خود اتفاقی ممتاز برای استان محسوب می شود‌.

منصوری افزود: اعتبارات مصوب برای استان فارس بیش از ۲۶ هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان در قالب ۱۸۴ مصوبه تا پایان دولت نهایی شد که از این میزان بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم سازمان برنامه و بودجه و مابقی را باید سازمان های دیگر تامین کنند.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: اهم مصوبات دور دوم سفر به استان فارس تکمیل خطوط متروی شیراز، تکمیل رینگ آب شهر شیراز و شهر جدید صدرا، تکمیل زیرساخت های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

وی از دیگر مصوبات مهم دور دوم سفر به استان فارس را تکمیل تالار شیراز، تکمیل بیمارستان خاتم الانبیا، بیمارستان سرطان شهر صدرا، بیمارستان اعصاب و روان شیراز دانست و گفت:  توسعه ترمینال فرودگاه های شیراز، داراب و آباده، تکمیل محور زرقان به خانه‌زنیان، تکمیل عملیات  آبخیزداری، آبیاری و زه کشی و مرمت و احیای قنوات، طرح های عادی روستایی، طرح های آبرسانی برای نقاط حادثه خیز هم از دیگر مصوباتی بود که تا پایان دولت با همان اعتبار ۲۶ هزار میلیارد تومانی عملیاتی و اجرایی می شود.

منصوری با بیان اینکه از دیگر اقدامات و تصمیمات دور دوم سفرهای استانی، افزایش سرمایه گذاری اقتصادی در استانهاست، گفت: پیش از سفر به استان فارس ،بیش از ۷۰ بنگاه خصوصی یا وابسته به دولت دعوت شدند و با آنها مذاکره شد، پروژه های خوبی طراحی شد،  این شرکت ها بیش از ۵۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری کردند.

معاون اجرایی رئیس جمهوری تصریح کرد: ۱۰۳ بنگاه اقتصادی غیردولتی و خصوصی شامل سازمان ها، بانک ها، شرکت ها و هلدینگ ها برای اجرای ۳۴۳ طرح در سطح استان با اولویت مناطق محروم اعلام آمادگی کردند که بیشترین طرح ها در حوزه صنعت و معدن و سپس در بخش  کشاورزی و صنایع غذایی است. البته طرح های نفت، گاز، پتروشیمی، صنعتی و گردشگری هم دیده شده است.

وی به مصوبات نرم افزاری و محتوایی سفر به استان فارس اشاره کرد و گفت: در این سفر مجوز پارک شیمیایی و دارویی به استان فارس داده شد. همچنین صدور مجوز طرح طبیعت گردی در منطقه ارژن و لارستان  در فهرست مصوبات قرار گرفت.

منصوری ادامه داد: مجوز تسهیلات برای خرید ماشین آلات جهت خط انتقال آب خلیج فارس به استان فارس که از پروژه های راهبردی استان فارس است در دستور مصوبات قرار گرفت.

وی افزود: تامین خوراک متانول برای دو واحد MTO در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، ایجاد منطقه ویژه گردشگری سپیدار و ایجاد سه شهرک تخصصی انرژی پاک و تجدیدپذیر از مهم ترین مصوبات محتوایی و نرم افزاری سفر به استان فارس بود.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم در استان فارس مصوبات خوبی دیده شود، گفت: تکلیفی را در دور دوم سفرها مبنی بر ارزیابی عملکرد مدیران بر عهده داشتیم ،انجام دادیم. پیش از سفر مجموعه کارشناسان ارزیابی در استان مستقر شدند و کارهای کارشناسی را انجام دادند؛

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا