اشتراکات اقتصادی و دیپلماسی زیادی بین ایران و عراق وجود دارد

سرکنسول عراق در مشهد:

اشتراکات اقتصادی و دیپلماسی زیادی بین ایران و عراق وجود دارد

اشتراکات اقتصادی و دیپلماسی زیادی بین ایران و عراق وجود دارد

‌مشهد ـ سرکنسول عراق در مشهد گفت: اشتراکات اقتصادی و دیپلماسی زیادی بین ایران و عراق وجود دارد و این برنامه فرصت مناسبی برای نمایش این اشتراکات است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماهر الوان ظهر شنبه در مراسم رونمایی از پایگاه اینترنتی ۴ زبانه جهان‌شهر، اظهار کرد: اشتراکات اقتصادی و دیپلماسی زیادی بین ایران و عراق وجود دارد و این برنامه فرصت مناسبی برای نمایش این اشتراکات است.

سرکنسول عراق در مشهد افزود: شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم در آینده روابط ما و اشتراکات بیشتر شود.

چهار زبانه شدن پایگاه اینترنتی جهان‌شهر موجب افزایش ارتباطات بین المللی مشهد می‌شود

در ادامه، محمد شهریار، سر کنسول جمهوری اسلامی پاکستان در مشهد اظهار کرد: چهار زبانه شدن پایگاه اینترنتی جهان‌شهر موجب افزایش اشتراکات فرهنگی، خواهرخواندگی و دستیابی مشهد به افق‌های بالاتر می‌شود.

سر کنسول جمهوری اسلامی پاکستان بیان کرد: تمرکز بر کار دیجیتال موجب می‌شود تا از فرصتی که مشهد برای اشتراک اطلاعات فراهم کرده استفاده کنیم و این موضوع در آینده نزدیک برای شهرما نیز کاربرد خواهد داشت.

وی افزود: چهار زبانه شدن پایگاه اینترنتی جهان شهر کار بزرگی است و به برکات زیاد منتهی خواهد شد.

اقدام امروز شهرداری زمینه گفتمان بین مشهد و افغانستان را مساعد می‌کند

عبدالجابر انصار، سرکنسولگری کشور افغانستان در مشهد نیز اظهار کرد: اقدام امروز شهرداری زمینه گفتمان بین دو شهر را که از لحاظ روحی و تاریخی یکی هستند مساعد می‌سازد؛ ما قول می‌دهیم زمینه هر نوع همکاری را مساعد کنیم.

سرکنسولگری کشور افغانستان در مشهد اظهار کرد: امام خمینی (ره) همیشه فرمودند اسلام مرز نمی‌شناسد؛ ما از نظر روحی، فرهنگی، زبانی و دینی اشتراکاتی داریم که ما را جدا نمی‌کند، هرجا مرز دارند باید پل بزنیم و هرجا گفتمانی باشد هیچ دیدگاهی مؤثرتر و واقعی‌تر از اسلام و زبان فارسی نیست.

وی بیان کرد: از بیش از ۴ دهه مهمان‌نوازی ملت ایران از مهاجران افغانستان به ویژه مشهد برای خدماتی که شهرداری، آموزش‌وپرورش اتباع ارائه دادند، تشکر می‌کنم؛ اگر مشهد و هرات را خواهرخوانده بدانیم، باز هم فاصله ایجاد کردیم، مشهد و هرات خواهرهای دوقلو هستند. ما اشتراکات زیادی داریم، بنابراین خواهرهای دوقلو هستیم که باید کنار هم شهرها را زیباتر کنیم.

انصار ازود: نیاز است صفحه جدیدی باز شود. اقدام امروز شهرداری زمینه گفتمان بین دو شهر را که از لحاظ روحی و تاریخی یکی هستند مساعد می‌سازد؛ ما قول می‌دهیم زمینه هر نوع همکاری را مساعد کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا