در نشست پاسخگویی به تماس مردم؛ اسلامی:غرب می‌گوید دربرجام بن بستی نیست/ می‌خواهند به توافق برسند رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به مواضع کشورهای غربی در ماه‌های اخیر گفت: اکنون آخرین موضع آن‌ها این بوده است که بن بستی وجود ندارد و می‌خواهیم به توافق دست پیدا کنیم. به گزارش هشت صبح، محمد اسلامی […]

در نشست پاسخگویی به تماس مردم؛

اسلامی:غرب می‌گوید دربرجام بن بستی نیست/ می‌خواهند به توافق برسند

اسلامی:غرب می‌گوید دربرجام بن بستی نیست/ می‌خواهند به توافق برسند

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به مواضع کشورهای غربی در ماه‌های اخیر گفت: اکنون آخرین موضع آن‌ها این بوده است که بن بستی وجود ندارد و می‌خواهیم به توافق دست پیدا کنیم.

به گزارش هشت صبح، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با حضور در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست‌جمهوری به صورت مستقیم و بی‌واسطه به سوالات و درخواست‌های مردم پاسخ داد.

وی در نشست پاسخگویی به تماس‌های مردمی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری تصریح کرد: غرب برنمی‌تابد کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران که برای رسیدن به استقلال خون بها داده است، بدون آنها و سیاست‌های آنها مسیر پیشرفت خود را ادامه می‌دهد، به همین دلیل در مکتوبات و مستندات خود به صراحت اعلام می‌کنند که انتظار نداشتند که پیشرفت جمهوری اسلامی به این سرعت اتفاق افتد. به همین دلیل است که با تحریم و بستن شریان‌های مالی، ارتباطی و تبادلات اقتصادی ایران تمام سعی خود را در تضعیف ایران به کار بستند اما وقتی این تحریم‌ها و تهدیدات بی‌نتیجه ماند، پشیمان شدند.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: اول اعلام کردند که برجام مرده، بعد گفتند برجام در بن بست قرار گرفته است، تا دو هفته پیش تأکید بر این بود که برجام در اولویت ما نیست و اکنون آخرین موضع آنها این بوده است که بن بستی وجود ندارد و می‌خواهیم به توافق دست پیدا کنیم.

وی افزود: آژانس بیشترین بازرسی را از ایران انجام داده بازرسی‌ها در روزهای گذشته و به صورت مرتب انجام شده است. آژانس از تأسیسات ایران هم به صورت با برنامه و هم سرزده بازرسی کرده و حتی یک مورد از عدم انطباق برنامه اعلامی از سوی ایران با نتیجه بازرسی‌ها وجود نداشته است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: غربی‌ها اجازه ندادند کشوری با ما کار کرده و هزینه صادرات ایران را پرداخت کند، این ظلم آشکاری بود که به مردم شد اما فشارهای آنها جواب نداده و راه پیشرفت کشور همین راه مقاومت و حفظ ارزش پول ملی است تا آسیب‌پذیری خود را به حداقل برسانیم.