استقبال ایران از تلاش‌ کشورهای دوست برای بازگشت به برجام – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری، اظهار داشت: میلاد نبی اکرم حضرت محمد (ص) و همچنین میلاد مسعود حضرت امام جعفر صادق (ع) را خدمت همه ملت بزرگ ایران و شیعیان جهان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: در هفته پر میمنت و با برکت وحدت هستیم. این روزها شاهد برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی هستیم و امیدواریم شاهد ارتقا وحدت میان امت اسلامی باشیم.

سخنگوی وزارت خارجه در مورد طرح عمان، گفت: در این زمینه آقای وزیر توضیح دادند. بارها اعلام کرده‌ایم. روند مذاکره را روند مناسبی برای بازگشت همه طرف‌ها به برجام می‌دانیم. در این‌باره مذاکرات مختلف و غیرمستقیم با نمایندگان آمریکا برگزار شد. بارها اعلام کردیم توافق موجود که برای بازگشت طرف‌های مورد مذاکره انجام شود، همان توافق گذشته برجام است. بنابراین ابتکار عمل‌هایی که از سوی برخی کشورهای دوست مطرح می‌شود از جمله طرح عمان نه یک توافق جدید بلکه ابتکار عمل‌هایی برای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرفین به چارچوب برجام است. در این زمینه ایران از تلاش‌های توأم با حسن نیت کشورهای دوست و ابتکار عمل‌های آنها برای کمک به بازگشت مسئولانه به برجام استقبال می‌کند.

در حال تکمیل…

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا